بخشی از خط لوله انتقال گاز چلوند-اردبیل تغییر مسیر یافت


به گزارش ایرنا، مهدی زارع روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ چلوند- اردبیل به منطقه ریزش زمین و با هدف انتقال پایدار و ایمن گاز، عملیات اجرایی برای رفع مشکل حدود ۴۲۰ متر از این خط لوله با موفقیت انجام شد و مجدد در مدار انتقال گاز قرار گرفت.

وی هدف از انجام این عملیات را پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در اثر احتمال رانش زمین در جوار خط لوله ۳۰ اینچ چلوند و پیشگیری از وقوع مشکلات احتمالی برشمرد.

زارع با بیان اینکه صفر تا صد این عملیات توسط کارکنان تلاشگر این منطقه انجام شد، خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط آسیب پذیر و ایجاد تمهیدات لازم برای مقابله با آن‌ها، آمادگی برای رویارویی با بحران‌های غیرمترقبه و آماده به کار بودن نیروها، ماشین آلات و تجهیزات عملیاتی جهت پایداری انتقال گاز از وظایف مهم مناطق عملیاتی است.

وی با تاکید بر ضرورت دقت و حساسیت انتقال گاز افزود: با توجه به اجرای دقیق برنامه‌های تدوین شده برای انتقال ایمن، پایدار و بهره ور گاز طبیعی تاکنون مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.

پیمایش ۲.۵ میلیون کیلومتر خط لوله گاز در منطقه هشت کشور

وی از پیمایش نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر خط لوله توسط ناوگان حمل و نقل این منطقه در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تعداد ۳۰۲ دستگاه شامل ۵۶ دستگاه ماشین آلات سبک، ۹۶ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات ساختمانی و راهسازی با هدف تداوم پایداری جریان انتقال گاز جهت انجام امور حمل و نقل در شرایط بحرانی، عملیاتی و مسئولیت‌های اجتماعی در سطح این منطقه عملیاتی در حال خدمات رسانی هستند.

سرپرست منطقه هشت عملیات انتقال گاز با اشاره به اهمیت حیاتی حمل و نقل در صنعت گاز، افزود: واحد حمل و نقل منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران با دارا بودن ناوگان متنوع و مجهز، نقش بسیار مهمی در تامین به موقع تجهیزات و قطعات مورد نیاز تاسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره برداری خطوط لوله گاز ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: تامین و کنترل مصرف سوخت ماشین آلات، انجام تمامی امور مربوط به سیستم IPCMMS ( استقرار سیستم مدیریت مکانیزه نگهداری و تعمیرات) مرتبط با واحد حمل و نقل شامل ثبت کارکرد ماشین آلات، تعمیرات پیشگیرانه و اصلاحی جهت عملکرد بهینه ماشین آلات، تعمیر و نگهداری سیستم‌های ردیاب خودروهای شرکتی و استیجاری، پیگیری خرید انواع روغن و لاستیک و سایر لوازم یدکی مربوط به ماشین آلات سبک و سنگین شرکتی نیز از دیگر فعالیت‌های واحد حمل و نقل منطقه در طول مدت یاد شده است.

زارع با تاکید بر اهمیت پایداری انتقال گاز اظهار کرد: پیمایش گسترده ناوگان حمل و نقل در شرایط مختلف جغرافیایی و آب و هوایی، نشان از تلاش شبانه روزی همکاران این منطقه عملیاتی دارد و با توجه به نقش حیاتی گاز در صنایع و زندگی روزمره مردم، انتقال پایدار، بهره ور و ایمن گاز مهم ترین اولویت‌های سازمانی است.

به گزارش ایرنا، مهمترین وظیفه شرکت انتقال گاز ایران خرید و حق العمل کاری گاز طبیعی، اتان، گاز مایع و مایعات گازی از منابع تولید داخلی و خارجی و فروش به مبادی تعیین شده داخلی و پایانه های صادراتی و انجام سوآپ فرآورده های یاد شده است.

این مهم توسط ۱۰ منطقه عملیاتی شامل منطقه ۱ (خوزستان)، منطقه ۲ (اصفهان)، منطقه ۳ (تهران)، منطقه ۴ (خراسان)، منطقه ۵ (فارس)، منطقه ۶ (هرمزگان)، منطقه ۷ (همدان)، منطقه ۸ (آذربایجان شرقی)، منطقه ۹ (مازندران) و منطقه ۱۰ (بوشهر) انجام می شود.

رسالت منطقه هشت گاز کشور که در تبریز مستقر است، دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

قرارداد ۶ هزار میلیارد ریالی اجرای فیبرنوری در تبریز امضا شد

به گزارش ایرنا، شهردار تبریز روز چهارشنبه در مراسم امضای این قرارداد، گفت: در اجرای …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ