۱۰۰ پروژه‌ ورزشی در خراسان جنوبی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد


محمدعلی ربیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از پروژه‌ها مانند سالن‌های ورزشی چند منظوره و زمین‌های چمن مصنوعی در اولویت تکمیل هستند چون برخی از شهرستان‌ها زیرساخت ورزشی ضعیف‌تری دارند.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر بسیاری از پروژه‌های ورزشی نیمه تمام که بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها گذشته بود به بهره‌برداری رسید و اکنون شاید پنج پروژه فرسایشی در استان داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در هر شهرستان یک تا سه پروژه کلان دارای اعتبار ملی است که در اولویت اجرا قرار دارند اما برای اجرای ۲۸ زمین چمن مصنوعی در شهرستان زیرکوه نیز تعهد داریم که زیرسازی انجام شده و هنوز اعتبار اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک ملی استان ۲۰ درصد افزایش یافته است عنوان کرد: پیش بینی شده سهم اعتبار ملی استان از هزار میلیارد ریال، امسال به هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

ربیعی گفت: برای اختصاص اعتبار ملی به پروژه‌های ورزشی خراسان جنوبی نیاز به پیگیری و حمایت وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان استان در مجلس داریم تا مازاد بر این اعتبار از ردیف‌های اعتباری توازن یا نفت نیز برای استان جذب شود کما اینکه برخی نمایندگان استان در این خصوص پیگیر بوده و تاکنون اعتباراتی جذب کرده‌اند.

وی ادامه داد: شهریور امسال علاوه بر اعتبارات تملک دارایی استانی توانستیم ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مازاد از محل اعتبارات برگشتی استان‌های دیگر نیز برای استان جذب کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: برخی از پروژه‌های ورزشی مانند استخر شهرستان بشرویه فرسایشی شده و مربوط به بیش از ۱۵ سال قبل است که باید تعیین تکلیف شود.

وی گفت: فرمانداری بشرویه برای این پروژه اعتبار گذاشت، اداره کل ورزش و جوانان نیز به همان میزان اعتبار اختصاص خواهد داد لذا از آنجایی که استخر بشرویه نیاز به اعتبار زیادی دارد سعی می‌کنیم تا سال آینده پروژه به پیشرفت مناسبی برسد.

ربیعی با بیان اینکه اکنون سرانه ورزشی استان به ازای هر نفر جمعیت به ۵۰ سانتیمتر رسیده است اظهار کرد: برخی شهرستان‌ها از جمله درمیان دارای سرانه بالاتری هستند که با توجه ویژه دولت و بنیاد علوی بالاترین سرانه ورزشی کشور را به خود اختصاص داده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ارزش ریالی جرایم اقتصادی در خراسان جنوبی چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است

به گزار خبرنگار ایرنا سردار حسن شجاعی نسب روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ