۹۳۴ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی صادر شد


به گزارش ایرنا، صادق نامدار روز چهارشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کالا های صادراتی از نظر ارزش ۳۶ درصد و از نظر وزن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت چدن آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی و مصنوعات پلاستیکی، سوخت های معدنی و روغن های معدنی، میوه‌های خوراکی پوست مرکبات یا خربزه و مس و مصنوعات مس بوده و عمده این اقلام به کشورهای ترکیه، ارمنستان، عراق، گرجستان و آذربایجان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان به واردات قطعی کالا از طریق این گمرکات نیز اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲۸۹ هزار تن کالا به ارزش ۹۶۹ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که به لحاظ ارزش ۳۳ درصد و از نظر وزن ۳۴ درصد افزایش داشته است.

نامدار افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل وسایل نقلیه زمینی و اجزا و قطعات، گوشت، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، توتون و تنباکو و چوب و اشیا چوبی و برخی اقلام مجاز دیگر بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آلمان و ژاپن وارد شده است.
وی به ترانزیت خارجی مبداء و مقصد گمرکات استان هم اشاره و بیان کرد: ترانزیت خارجی مبداء گمرکات استان در نیمه اول سالجاری ۳۳۲ هزار تن با تعداد چهار هزار و ۸۳۶ اظهارنامه و ترانزیت خارجی مقصد با وزن ۷۰۴ هزار تن با تعداد ۱۹ هزارو ۲۸۷ اظهارنامه است.

نامدار همچنین با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان گفت: در این مدت ۲۷۷ هزار نفر مسافر ورودی و ۲۷۶ هزار نفر مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل در ورود مسافر ۱۷ درصد افزایش و در خروج مسافر ۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ذخایر خونی آذربایجان شرقی رو به کاهش است

به گزارش ایرنا، مهدی رسولی روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه هم اکنون نیاز مبرم …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ