مدیر باید متخصص، باانگیزه و مردم دار باشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری شمسی شامگاه چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار همدان ضمن تقدیر از اعتماد رئیس جمهور، وزیر کشور و هیأت دولت، اظهار کرد: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی و مهد پرورش نخبگان در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه بسیار خرسندم که در روزی به همدان می‌آیم که مردم ایران و کشورهای اسلامی از سیلی ایران اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی خوشحال هستند، به ظرفیت‌های استان همدان و رتبه جمعیتی چهاردهم آن در کشور اشاره کرد.

استاندار همدان با تاکید بر وضعیت معدنی استان همدان گفت: باید در این زمینه تحقیقات و مطالعات دقیقی به انجام رسد، چراکه در این صورت کانی‌های خیلی خوبی کشف خواهد شد و چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند که اقتصادمان را از نفت خارج و اقتصاد کشور به معدن وصل شود؛ استان همدان نیز می‌تواند در این عرصه وارد کار شود بدین ترتیب می‌طلبد که در این حوزه بهتر وارد کار شویم.

ملانوری با اشاره به اینکه این استان به ۶ استان دیگر محدود می‌شود، گفت: محورهای مواصلاتی این استان دارای نواقصی است که باید پیگیری شود، چراکه در زمینه‌های خدمات، صنعت و گردشگری نیاز به توسعه وضعیت زیرساختی هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به چالش‌هایی چون بیکاری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب، بازار مناسب برای تولیدات استان و غیره در استان همدان، عنوان کرد: بیان این چالش‌ها نفی بر عملکرد گذشته نیست اما برای پُرشتاب کردن توسعه باید در این عرصه گام برداشت.

استاندار همدان با تاکید بر ضرورت خروج از فعالیت‌های بخش کشاورزی از شیوه‌های سنتی، این عرصه را یکی از موضوعات مهم دانست که باید مدنظر باشد.

ملانوری ادامه داد: بحث تعامل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه بدون هم افزایی، هم فکری و مشورت نمی‌توانیم موفق باشیم، مجلس شورای اسلامی یکی از جاهای بسیار تأثیرگذار در کشور است اما هیچیک از این‌ها بدون همراهی هم محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قوه‌ای بدون همکاری سایر قوا موفق نمی‌شود که مسائل مردم را برطرف کند، اظهار کرد: نمایندگان محترم مردم، جایگاه اجرایی و پیگیری خوبی دارند، به جز این حوزه، شخصیت‌ها و مردم نیز باید مدنظر باشند، بدون مشورت با نماینده ولی فقیه، شورای استان و شهر، شوراها در سطح روستاها، فعالان سیاسی، سازمان‌های مردم نهاد که با انگیزه و با علاقه وارد کار شده‌اند، مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی، اصحاب رسانه نباید پیش رویم.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه ارتباط در سال‌های گذشته بسیار با مشکل مواجه هستیم، تاکید کرد: با همراهی و همکاری جدی اهالی رسانه باید بین خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان ایجاد کرد، هم نظام باید بداند مشکلات و خواسته‌های مردم کجاست و هم مردم از اقدامات صورت گرفته باید باخبر شوند.

وی با تاکید بر لزوم تعامل با اقشار، مردم، هنرمندان، اصحاب رسانه، دانش آموزان، بانوان، کارگران، جامعه نظام سلامت، حوزه امنیت و غیره خاطرنشان کرد: رفتار ما رفتار اعتدالی و تعاملی خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه ستادهای انتخاباتی که در سطح استان فعال بوده‌اند تا دولتی مستقر شود، بدین ترتیب از از ستادهای انتخاباتی در امور استفاده خواهیم کرد، گفت: همه گروه‌ها و مردم حتماً در حوزه تصمیم گیری‌ها، تصمیم سازی‌ها مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اساس آن فرهنگ دینی و ایرانی است، برای توسعه فرهنگ عمومی و برای نشاط اجتماعی و شادی مردم باید تلاش کنیم.

ملانوری در ادامه صحبت‌های خود، تدوین سند توسعه فرهنگی را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: بحث زیرساخت‌های استان مورد توجه باید قرار گیرد، باید از جزیره‌ای عمل کردن و جزیره‌ای فکر کردن پرهیز کنیم، هر خدمتی باید در کل استان مدنظر قرار گیرد.

استاندار همدان در این راستا با تصریح بر اینکه توسعه متوازن، عادلانه و پایدار در سطح استان لازم است، ادامه داد: توسعه باید در تمامی نقاط باشد، چراکه اگر در یک محله‌ای معضل اجتماعی باشد، این کار جمعی و اجتماعی است، بدین باید تمامی محلات در برنامه‌ها مدنظر باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت، آموزش، مسکن و اولویت‌های استان حتماً برنامه‌ریزی می‌کنیم تا اقدامات بر اساس نیاز مردم منطقه برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: زنجیره ارزش در بخش کشاورزی، صنعت و معدن باید وسعت یابد تا بتوان در مسیر حل بیکاری قدم برداشت.

ملانوری در این زمینه افزود: برای کشت نیز باید الگوی کشت همراه با مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی ظرفیت‌های استان در اولویت قرار می‌گیرد، یادآور شد: سرمایه‌ها و منابع در استان خزیاد است و در این خصوص، نیاز به سرمایه گذاری در استان است.

استاندار همدان در این زمینه به بیان تجربه موفق خود پرداخت و گفت: صدور مجوزهای بی‌نام را در استان قبلی خود تجربه کرده‌ام، این روند موجب به حمایت از سرمایه گذاران و بروکراسی‌های اداری کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های نو، خلاقانه، عالمانه و ظرفیت‌های علمی، بانوان، استعدادهای برتر، جوانان مدنظر است، یادآور شد: بحث دیپلماسی داخلی در جوامع داخلی را در پیش خواهیم گرفت.

استاندار همدان با اشاره به بحث امنیت نیز گفت: یکی از موضوعاتی که مردم به شدت به آن نیاز دارند، موضوع امنیت است؛ در این زمینه با همکاری همه دستگاه‌های امنیتی و قضائی و انتظامی استان، به تقویت پایدار این نهادها می‌پردازیم و با این روند، نگاه سرمایه گذاران به استان را بهبود خواهیم بخشید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تیم مدیریتی بسیار قوی نیاز است، شاخصه‌های مدیران استان را چنین تشریح کرد: مدیران استان باید تخصص و کار بلدی در مسئولیت داشته باشند و اگر ندارند، جایگاه را ترک کنند.

ملانوری ادامه داد: در کنار این موضوع، انگیزه کافی و تلاش برای پیشبرد امور لازم است، مدیر پشت میز نشین نمی‌خواهیم؛ مدیر باید به اندازه پشت میزنشین باشد اما باید با انگیزه، کار مردم را دنبال کند.

استاندار همدان، شاخصه بعدی را مردم داری و حُسن خلق دانست و گفت: کسی که نمی‌تواند با مردم رفتار حسنه‌ای داشته باشد، نیاز نیست مسئولیت بپذیرد. اگر حقوق شما کم است، کنار بروید، مسئولیت نپذیرید.

وی یادآور شد: بنابراین، ما ضمن اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی و رعایت اجرای تدابیر و سیاست‌های مقام معظم رهبری، با یک نگرش ملی و گفتمان وفاق ملی و قانون گرایی و عدالت و انصاف و البته با مردمی بودن، مردم باوری، تعامل با اقشار مختلف مردم، مشارکت مردم و پاکدستی و فسادستیزی و رفع تبعیض و استفاده از نخبگان و جوانان ان شاالله پیش می‌رویم تا توسعه متوازن و پایدار و همه جانبه را در استان پیگیری و مدیریت کنیم.

ملانوری در پایان زمینه اصلی اقدامات در استان همدان را برنامه‌های توسعه‌ای کشور، سندهای توسعه‌ای استان، سیاست‌های بسیار حکیمانه مقام معظم رهبری عنوان کرد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بیمه‌ای متمایز به کارکنان نیروی زمینی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، در دیدار با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ