مساحت گلخانه‌های اصفهان به بیش از سه هزار هکتار رسید


احمدرضا رییس‌زاده روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار میلیارد ریال برای ساخت گلخانه‌های مورد اشاره هزینه شده است و با توجه به تخصیص نیافتن تسهیلات در حدود ۲ سال اخیر، از منابع مالی سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده شد.

وی اضافه کرد: این گلخانه‌ها در شهرستان‌های تیران و کرون، دهاقان، نجف آباد و لنجان احداث شد و در این مدت با تولیدات خود، مجموع محصولات گلخانه‌ای استان افزایش یافت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: انواع محصولات مانند خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادنجان، توت فرنگی و گل‌های تزیینی و آپارتمانی در گلخانه های استان تولید می‌شود.

رییس‌زاده خاطرنشان کرد: گلخانه‌ها به ۲ نوع مدرن(جدید) و سنتی تقسیم بندی می‌شوند که شهرستان‌های دهاقان و تیران و کرون بیشترین نوع مدرن را دارند.

وی ادامه داد: بطور کلی شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه و تیران و کرون بیشترین مساحت گلخانه را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایرنا، سالانه حدود ۳۵۰ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای مانند خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادنجان و گل‌های تزیینی در این خطه تولید و بخشی از آن صادر می‌شود.

اصفهان از پیشتازان صنعت کشاورزی ایران با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی(معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور) محسوب می‌شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تفویض اختیار امور اقتصادی به کارگروه‌های شهرستانی اصفهان

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز پنجشنبه به نقل از محمود حقیقت‌سرشت اضافه …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ