طرح شناسایی نخبگان مهارتی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد


یعقوب طادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز ملی بنیاد نخبگان اظهار داشت: در سال‌های اخیر تعریف نخبگی با تغییراتی روبرو شده است و دیگر واژه نخبه به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و یا فعالان در حوزه علوم مختلف اطلاق نمی‌شود بلکه تعریف نخبگی فراتر رفته است و حتی افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند اما در زمینه کاری خود اثرگذار باشند نیز می‌توانند در ردیف نخبگان قرار گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح افراد اثرگذار و دارای استعداد ذاتی و اکتسابی در مشاغل و حِرَف مختلف شناسایی و تحت حمایت بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند.

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به تازگی طرحی در بنیاد ملی نخبگان مطرح شده که بر اساس آن افرادی که در حیطه کاری خود یا تخصص لازم را کسب کرده و اثرگذار هستند و یا استعداد ذاتی و خدادادی در این خصوص دارند نیز به دایره نخبگان اضافه می‌شوند که در همین خصوص توان خود را به کار بسته تا در قالب این طرح افراد موثر و توانمند بخش‌های غیردانشگاهی را شناسایی کنیم.

به گفته طادی، پیش از این نیز نخبگان حوزه هنر و ادبیات به دایره نخبگی اضافه شده بودند و در تلاشیم در تمامی گروه‌ها و رشته‌ها افراد شاخص و توانمند را شناسایی و از ظرفیت آنها در راستای رشد و توسعه استان بهره‌گیری کنیم.

طادی با اشاره به شناسایی بیش از ۷۰۰ نخبه در استان اظهار داشت: با توجه به شناسایی نخبگان مهارتی این تعداد رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه هنوز از ظرفیت نخبگان در راستای رشد و توسعه استان به صورت ۱۰۰ درصد بهره‌گیری نشده است، افزود: یکی از برنامه‌های مهم بنیاد نخبگان سرمایه‌گذاری روی دانش‌آموزان است چراکه معتقدیم دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و با نخبه‌پروری در این حوزه می‌توان آینده درخشان‌تری را برای استان و کشور رقم زد.

به گزارش ایرنا، بنیاد ملی نخبگان دستگاهی حاکمیتی است که با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه توسعه منابع انسانی برگزیده کشور با ماموریت برنامه‌ریزی در زمینه نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری فعالیت می‌کند.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۴۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف و بیش از یک هزار استاد و مدرس دانشگاه است.

نخبگان این استاد در سال‌های مختلف موفق به ثبت اختراع شده اند که برخی از این ایده‌ها به مرحله تجاری‌سازی نیز رسیده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

وزش باد شدید منجر به خیزش گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری شد

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد شدید تا روز …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ