حمل و نقل بین‌المللی بار راه‌آهن منطقه آذربایجان ۸۰ درصد افزایش یافت


«محمدرضا قربانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازه زمانی ۳۰۹ هزار و ۶۷۵ تن از راه خطوط ریلی این منطقه به خارج از کشور صادر شده است.

وی میزان حمل و نقل بین المللی بار در نیمه نخست سال گذشته را ۱۷۲ هزار و ۳۳۸ تن اعلام و اظهار کرد: سهم صادراتی این میزان بار حمل شده در نیمه نخست امسال، ۱۷۲ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۷ درصد (۱.۹۷ برابر) افزایش یافته است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان میزان صادرات حوزه ریلی منطقه آذربایجان در نیمه نخست سال گذشته را ۵۷ هزار و ۸۶۱ تن بار اعلام کرد و گفت: اقلام صادراتی جابجا شده از طریق این منطقه، بیشتر شیشه فرآوری شده، محصولات نهایی حوزه آهن آلات، مواد پتروشیمی و صنایع غذایی است.

قربانی، ادامه داد: در نیمه نخست امسال میزان واردات کالا از طریق شبکه حمل و نقلی ریلی منطقه آذربایجان ۷۹ هزار و ۳۰۷ تن کالا است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: مقدار واردات کالا از طریق شبکه حمل و نقل ریلی این منطقه در نیمه نخست سال گذشته ۵۰ هزار و ۳۳۸ تن کالا بود.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی ۲۱گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

یاواره شهدای مقاومت در گروه ۱۱ توپخانه ارتش برگزار شد

به گزارش ایرنا رئیس عقیدتی سیاسی گروه ۱۱ توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی روز …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ