حدود ۱۷۰ تن فرآورده دامی غیربهداشتی خراسان شمالی معدوم شد 


حمید رمضانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲۱۴ تن فرآورده خامی دامی غیربهداشتی در این مراکز شناسایی د.

وی افزود: همچنین در این مدت ۵۸۲ تخلف بهداشتی در بازرسی ها و انجام ۹۹۵ نمونه برداری به آزمایشگاه اداره کل ارسال شد، بازرسی ها منجر به ارجاع ۸۵ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی و پلمب یک واحد متخلف شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۸ هزار و ۱۳۳ مورد بازدید از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان در نیمه نخست امسال انجام که منجر به کشف و ضبط بیش از ۵۵ تن فرآورده غیربهداشتی شد که حدود ۱۱ تن از این میزان معدوم شد.

وی افزود: میزان فرآورده های غیربهداشتی ضبط شده در کشتارگاه های دام بیش از ۱۴ تن و در کشتارگاه های طیور بیش از ۱۴۴ تن گزارش شده است.

رمضانی در باره انجام مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان گفت: ۶ ماهه امسال بیش از ۶ میلیون و ۸۳ هزار نوبت راس انواع دام تحت پوشش قرار گرفت که براین اساس بیش از ۶۴ درصد پیش بینی سال جاری محقق شد.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۵۰۱ هزار راسل دام استان در این مدت علیه بیماری های مشترک انسان و دام مایه کوبی شدند، همچنین مایه کوبی بیش از چهار میلیون و ۵۶۰ هزار راس دام علیه بیماری های اختصاصی دام انجام شد.

رمضانی گفت: واکسیناسیون ۱۴ هزار و ۹۹۱ قلاده سگ علیه بیماری هاری، انجام چهار هزار و ۲۰۱ نوبت سر تست سل گاوی، ۴۹۸ تست مشمشه تک سمیان و خونگیری سه هزار و ۳۷ راس گاو از دیگر اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال مبارزه با انگل های خارجی دام ها شامل سمپاشی و حمام دادن ۱۷۷ هزار و ۲۹۳ راس دام و سمپاشی ۱۲۲ هزار مترمربع اماکن دامی به منظور پیشگیری از بیماری ها انجام شد.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۳۲ هزار میلیارد ریال گندم از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

محمد محمد زاده روز پنجشنبه در آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ که در روستای نوده …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ