الگوی رهبر انقلاب در شکست جنگ روانی صهیونیست‌ها

الگوی رهبر انقلاب در شکست جنگ روانی صهیونیست‌هابه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام علیرضا محمدلو، کارشناس فضای مجازی در کانال «عصر تبیین عصر رسانه‌ها» در یکی از پیامرسان‌های داخلی در مطلبی با عنوان «الگوی رهبر انقلاب در شکست جنگ روانی صهیونیست‌ها» به پیام‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب پرداخت. در متن این یادداشت آمده است:

در چند روز اخیر که از سنگین‌ترین و سخت‌ترین شرایط جنگی کشور بعد از جنگ تحمیلی محسوب می‌شد، تدبیر، بیان و کنشگری آیت‌الله‌خامنه‌ای(مدظله العالی) باز هم ورق بازی را به اصطلاح برگرداند و نشان داد که حتی دوئل آمریکایی معروف به چیکن استراتژی و مواجهه سخت یا دکترین شوک و بُهت که در جریان ترور‌های اخیر رخ داد و حتی دکترین ماشه را که اگر بزنی (دست از پا خطا کنی) می‌زنم، بهتر و دقیق‌تر از میز و طرف صهیونیستی بلد است.

اما امام خامنه‌ای چگونه از روایت رسانه‌های معاند سبقت گرفت و چه خوانش و پیام‌های راهبردی را به رقیب و میدان و افکارعمومی منتقل کرد؟ با چه الگویی توانستند به عنوان مفسر و پیوست و مترجم موشک‌های بالستیک ایرانی، زنجیره خبری پرحجم و پرتکرار رسانه‌های معاند را با شکست مواجه کنند؟

پیام انسجام و القای دست برتر منطقه و مهار گسل‌های ذهنی: بعد از شهادت سیدحسن نصرالله پرچمدار مقاومت که با شوک و بهت عجیبی همراه بود و جریان مقاومت را در سطح افکارعمومی حداقل به یاس و شکستگی نزدیک کرده بود و حس می‌شد که رشته‌های سی چهل ساله مقاومت به وسیله دومینوی جنگی اسرائیلی در حال پنبه شدن است، در بیانیه پسا شهادت فرمودند که «سازمان و نیروی انسانی حزب الله لبنان، بسیار مستحکم‌تر و قوی‌تر از تصورات موجود است» و در واقع از جهت ادراکی و شناختی، آن گسل‌های موهوم و تصورات منفی برساخته را نسبت به توان مقاومت و حزب الله لبنان تا حد زیادی مهار کرد.

پیام آرامش و پیشرفت و انضباط در سطح افکار عمومی: بدیهی‌ترین مؤلفه اجتماعی که در وسط جنگ مبتلا به فرسایش و چالش می‌شود، مسئله آرامش و نظم اجتماعی است. ایشان به عنوان یک رهبر میدان و متفکر دوراندیش برای القا آرامش و انضباط به جامعه، فردای موشکباران سرزمین‌های اشغالی توسط ایران اسلامی و تهدید‌های ضبط شده و گستاخانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نشست و دیداری با نخبگان علمی جامعه برگزار می‌کند و پیامی مملو از آرامش و ادامه مسیر پیشرفت به جامعه منتقل می‌کند.

پیام اقتدار و تیر خلاص به جنگ روانی رژیم صهیونیستی: جنگ‌های نوین با مثلث ارتش، دولت، افکار عمومی در ادبیات کلاوزویتس، استراتژیست معروف جنگ‌ها عجین شده است. یعنی یک ضلع جنگ اگر بحث نظامی باشد، ضلع دیگرش بحث دیپلماسی و ضلع سومش هم بحث رسانه‌ای و مدیریت افکار عمومی است. ضربات 10 روز اخیر رژیم صهیونیستی به لحاظ حسی ادراکی پایگاه اجتماعی جریان مقاومت را به یک بهت و چالش جدی فرو برده بود و ترس و ارعاب غالب و وسیعی حاکم کرده بود که خبر امامت نماز جمعه حضرت آقا که در پیشامتن ماجرا از طرف صهیونیست‌ها در فضای رسانه‌ای هم تهدید شده بود، برای شکست و خنثی سازی این جنگ روانی و بازیابی ادراکی جامعه و بازتولید قدرت و تهدیدزدایی از جامعه و جبهه، پیام راهبردی داشت.

اینکه ایشان به افکار عمومی التفات جدی داشته و به موازات میدان نظامی، هوای میدان اجتماعی را هم دارند و نماینده به طبس می‌فرستند و روال نشست‌ها و جلسات علمی و نخبگانی را به هم نمی‌زنند و یک دیدار عمومی هم در بحبوحه جنگ در قالب نماز جمعه ترتیب می‌دهند، در راستای توانش راهبردی و خوانش درست ایشان از لایه افکارعمومی و راهبری اجتماعی می‌تواند ترجمه شود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

آغاز جشنواره قرآنی کارکنان بهزیستی و جامعه هدف

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ