۱۶۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل آزاد شدند


کریم‌الله محبوبی اُناری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده سه هزار و ۸۴۶ میلیارد و ۶۷۲ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۳ ریال بود که ۹۴.۳۱ درصد آن از محل گذشت شاکیان، اعسار و نقدینگی تامین شد.

وی در مورد جزییات کمک‌های صورت گرفته برای آزادی این زندانیان تشریح کرد: ۲ هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۹۴ ریال با حمایت مسئولان و مقام‌های قضایی اعسار و تقسیط صورت گرفت و مبلغ ۹۸۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۳۱ ریال با پیگیری همکاران ستاد دیه، شاکیان پرونده‌ها از طلب خود گذشت کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل افزود: همچنین ۸۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۴۸ ریال آورده محکومان بود و ۸۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال نیز از محل کمک‌ خیران ستاد دیه استان در این بازه زمانی تامین گردید.

به گفته وی، از محل کمک‌های ستاد دیه کشور مبلغ ۳۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، کمک خیران به ستاد دیه کشور ۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، ۳۷ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از سایر ارگان‌ها و نهادها برای آزادی زندانیان مورد اشاره جذب شده است.

به گزارش ایرنا، نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، افزون بر پنج هزار نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت غیرعمد و مالی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

پروژه‌های نهضت ملی مسکن اردبیل به نام شهدا مزین می‌شود

محبوب حیدری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد : یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ