رتبه‌های برتر کنکور به حل مسائل کشور کمک کنند

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدستارهاشمی روز پنج‌شنبه در دیدار با همچنین از نفر برتر کنکور سراسری از رتبه‌های برتر کنکور برای حضور و فعالیت در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وابسته به وزارت ارتباطات و بهره‌گیری از دانش آن‌ها دعوت به همکاری کرد.

هاشمی، با تبریک موفقیت آنان در آزمون سراسری افزود: مسائل بسیاری در کشور داریم و در عین‌حال ظرفیت‌های خوبی هم وجود دارد، شما به‌عنوان آینده‌سازان و نخبگان کشور بمانید و این مسائل را حل کنید.

وی خطاب به ۱۰ نفر برتر کنکور ریاضی امسال، خاطرنشان کرد: شاید پیشنهادهای جذابی از خارج کشور به شما بشود، اما هنر این است که بمانید چرا که شما، طیف نخبگانی کشور را نمایندگی می‌کنید.

ضرورت توجه به ابعاد مختلف زندگی و زیست چند ساحتی

وزیر ارتباطات گفت: در این دوران به طور خواسته یا ناخواسته امکان دارد از فضای جامعه کمی دوره شده باشید؛ اما سعی کنید به ابعاد دیگر زندگی نیز توجه داشته باشید.

هاشمی به لزوم ارائه راه‌حل برای مسائل کلان کشور از سوی نخبگان و اندیشمندان اشاره کرد و با بیان اینکه حل مسئله نیاز به شناخت دارد، گفت: برای به‌دست‌آمدن شناخت، نیاز به بودن در میدان است و سعی کنید از تمرکز صرف بر فضای نظری فاصله بگیرید و وارد میدان عمل و حل مسئله شوید که این موضوع بسیار مهم است.

وی که استاد تمام هوش مصنوعی در دانشگاه شیراز نیز هست، با اشاره به تفاوت تحصیل در دبیرستان و دانشگاه، خاطرنشان کرد: سعی کنید در کنار تحصیل در پروژه‌ها نیز مشارکت داشته باشید.

وزیر ارتباطات با طرح این پرسش خطاب به نفرات برتر کنکور که “شما چه راهکارهایی را برای این ناترازی‌ها پیشنهاد می‌کنید؟”، پس از شنیدن پاسخ‌های آنان گفت: دراین‌رابطه راهکارهای مختلفی ارائه می‌شود؛ ولی استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در این حوزه بسیار جذاب است و می‌تواند برای حل این مسئله به‌خوبی مورداستفاده قرار گیرد.

لزوم توجه نخبگان دانشگاهی به انجام کار جمعی

هاشمی به اهمیت کار جمعی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها در انجام فعالیت‌های مختلف علمی و اجرایی در پیشبرد بهتر امور تأکید کرد و گفت: کار تیمی نیاز به از خودگذشتگی و جسارت دارد که باید آن را بیاموزیم و تمرین کنیم.

وی به بیان برخی از تجربه‌های زیسته علمی و اجتماعی در دوران تحصیل در مدرسه در زادگاه خود یاسوج و سپس مقاطع تحصیلات کارشناسی، ارشد و دکتری در تهران پرداخت و از رتبه‌های برتر کنکور ریاضی خواست تا قدر این دوران را بدانند و خود را برای خدمت به کشور در عرصه‌های گوناگون آماده کنند.

وزیر ارتباطات با معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم این وزارتخانه اعلام کرد: این افراد می‌توانند با تهیه سازوکاری از ظرفیت پژوهشگاه به‌خصوص به‌صورت جمعی استفاده کنند و این ظرفیت در اختیار آنان است.

نفرات برتر کنکور ریاضی و فنی هم در این نشست دغدغه‌ها و نقطه‌نظرهای خود را با وزیر ارتباطات در میان گذاشتند که مهم‌ترین درخواست اصلی آنها، “تقویت بخش خصوصی در کشور” و “رفع برخی چالش‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات” بود.

بازدید نفرات برتر کنکور از بخش‌های مختلف وزارت ارتباطات و آشنایی با نحوه فعالیت‌ها از دیگر بخش‌های برنامه حضور رتبه‌های برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در وزارت ارتباطات و دیدار و گفت‌وگو با سید ستار هاشمی بود.

در این نشست، امیرحسین سلیمانی تازه کندی، امیرمحمد محقق، احسان رضوی، فرزاد حلاج مقدم، مهدی ابوطالبی، ارشیا شکوری، علی فتحی، رضا گل‌بهار، اشکان میرزایی و محمدسجاد حسنی اردستانی به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ رشته ریاضی حاضر بودند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سهم نیروگاه‌ها در گازرسانی ۸۳ درصد است

به گزارش ایرنا از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی امروز، پنجشنبه -12 مهر- در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ