استقبال از برنامه بازدید از مساجد در بریتانیا

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای مسلمانان بریتانیا (MCB)،  این شورا به مساجد در سراسر کشور به دلیل استقبال از هزاران مهمان در تعطیلات آخر هفته گذشته در قالب طرح «از مسجد من بازدید کنید» (Visit My Mosque)  تبریک گفت.

این شورا اعلام کرد پس از شورش‌های اخیر، تیم ما از مساجد در سراسر شمال بازدید کرد و شاهد ابراز همبستگی و عشق جوامعی بود که دور هم جمع شدند تا از یکدیگر بیاموزند.

زارا محمد، دبیر کل MCB در اظهار نظر در این روز گفت: برنامه امسال بازدید از مساجد با شعار «اشتراک‌گذاری داستان‌ها» بسیار ویژه بود؛ به خصوص که جوامع هنوز در حال از سرگذراندن پیامدهای شورش اخیر علیه مسلمانان هستند. دیدن مردم محلی در ساوٍٍٍٍث پورت که برای نشان دادن عشق و حمایت خود از مسجد آمده بودند، بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: کمپین امسال درباره گفتگوهای باز و ایجاد تفاهم بود. من از استقبال گرم مساجد و مهمانانی که خانواده‌های خود را برای کسب اطلاعات بیشتر آورده‌اند بسیار خوشحال شدم.

زارا محمد ادامه داد: امام جماعت مسجد ساوث پورت داستانی جذاب درباره همسایه‌هایی که 30 سال پیش به ساخت مسجد کمک کردند و اینکه چگونه امروز فرزندان و نوه‌هایشان برای محافظت از آن آمده‌اند، به اشتراک گذاشت.

بیش از 200 مسجد در نقاط مختلف کشور در برنامه سالانه دیدار از مساجد شرکت کردند، از جمله چندین مسجد برای اولین بار در این برنامه مشارکت داشتند.

 در این برنامه هر مسجد، فعالیت‌های خاص خود را طراحی کرده بود که شامل تورهای بازدید از معماری مسجد و توضیح درباره باورها و شعائر اسلامی، عرضه انواع غذاهای کشورهای اسلامی، نمایشگاه‌ها، گفت وگو با یک فنجان چای و به اشتراک گذاشتن داستان‌ها بود که همه با هدف ایجاد ارتباطات جدید انجام شد.

در این برنامه ها تاکید شد گفت‌وگو با همسایگان، دوستان و همکاران غیرمسلمان باعث شروع روابط پایدار و درک متقابل خواهد بود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

رزمایش اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان مازندرانی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام(ره)، مهدی قربانی، قائم مقام …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ