آب شرب ۱۵ هزار مشترک سردشت قطع شد

مهران علیخواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال بارش های پاییزی و سیلابی شدن رودخانه زاب، حجم زیادی از آب حاصل از این سیلاب وارد مخزن سد سردشت شده است که همین امر باعث افزایش کدورت آب به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ ان‌تی‌یو (واحد ذرات در یک لیتر آب) شده بود.

وی اضافه کرد: این میزان کدورت آب در صورت ورود به تصفیه خانه می توانست خسارت زیادی به تصفیه خانه و فلترهای آن وارد کند و به همین دلیل ورودی آب به داخل تصفیه خانه متوقف شد.

رییس اداره آب و فاضلاب سردشت گفت: با توجه به کاهش میزان کدورت آب سد سردشت به تدریج آب دوباره وارد تصفیه خانه می شود و در این مدت آب مورد نیاز برخی مناطق شهر از طریق چشمه ها و چند حلقه چاه تامین می شود.

وی اضافه کرد: برای مناطقی که آب شرب آن قطع شده یک دستگاه تانکر آبرسانی را به صورت مداوم و تا برقراری دوباره جریان آب ادامه می دهد.

وی از همراهی و همکاری مردم این شهر تا برقراری دوباره جریان آب شرب در این مناطق قدردانی کرد.

علیخواه گفت: هم اکنون آبفای سردشت دارای ۳۷ هزار مشترک آب و ۱۶ هزار مشترک فاضلاب است و آب این شهر پس از برداشت از سد و ورود به تصفیه توسط چهار مخزن به حجم ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب تامین می شود.

آب شرب ۱۵ هزار مشترک سردشت قطع شد

به گزارش ایرنا، سد سردشت از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است که دریاچه آن حدود ۳۰ کیلومتر طول دارد و در ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی این شهر بر روی رودخانه زاب احداث شده و حجم مخزن آن ۳۸۷ میلیون مترمکعب است، این سد در سال ۱۳۹۶ به منظور تولید ۱۵۰ مگاوات برق، کشاورزی و تامین آب شرب شهرهای سردشت و ربط به بهره برداری رسید.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سالانه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از مرز ماکو صادرات می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین گروسی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ