گشایش مرز بورالان ماکو دسترسی به اهداف تجاری را تسریع می‌کند


“اَرجان توران” روز پنجشنبه در حاشیه هفتمین همایش استانداران استان های مرزی ایران و ترکیه در ارومیه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با گشایش مرز بورالان دسترسی شهروندان استانهای ایغدیر و آذربایجان غربی به بازارها و مقاصد تجاری جهانی در کوتاهترین زمان میسر می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان ایغدیر و آذربایجان غربی دارای مشابهت ها و مشترکات فرهنگی و جغرافیایی بسیاری با هم هستند گفت: کوه آغری(آرارات) در استان ایغدیر دروازه ای برای دستیابی جمهوری ترکیه به حریم های تجاری جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و کشور ارمنستان است.

اَرجان توران اظهار کرد: مرز دیل اوجو در شمال شرق این استان است و می توانیم از این طریق ارتباط تجاری با سه کشور همسایه داشته باشیم و امیدواریم برای گشایش مرز بورالان مقامات بلند پایه ۲ کشور برنامه ریزی ها و عملیات اجرایی لازم برای دستیابی به بازارها و مقاصد تجاری چهارجانبه را داشته باشند.

به گزارش ایرنا بورالان تنها مرز استان ایغدیر با آذربایجان غربی و جمهوری اسلامی ایران است، بازگشایی مرز بورالان از قدیم الایام مورد توجه شهروندان و مسوولان ترکیه بوده ولی هنوز محقق نشده است.

دشت و منطقه کوهستانی بورآلان، در نزدیکی ماکو، در استان آذربایجان غربی و در نزدیکی مرز ایران با جمهوری آذربایجان و ترکیه واقع شده‌است.

بورلان یکی از مناطق گردشگری شهرستان ماکو است. دشت وسیعی که از دامنه کوه آرارات شروع می شود و به سواحل رود ارس می رسد.

استانداران استانهای هم مرز ترکیه باآذربایجان غربی امروز برای حضور در هفتمین همایش استانداران استان های مرزی ایران و ترکیه در ارومیه بسر می برند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تعامل تجار ترکیه با آذربایجان‌غربی رو به افزایش است

به گزارش ایرنا، علی چلیک روز پنجشنبه در هفتمین اجلاس همکاری‌های مرزی آذربایجان‌ غربی با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ