بیش از هشت هزار دستگاه ماشین آلات سنگین را به چرخه فعالیت باز می‌گردانیم+فیلم

به گزارش ایرنا، محمدحسن نامی که روز پنجشنبه پس از حادثه سیلاب جیرفت برای بررسی وضعیت شهرستان و رساندن تسلیت ریس جمهور و هیات دولت به این شهر سفر کرده بود در ستاد مدیریت بحران شهرستان های جیرفت و عنبرآباد اظهار کرد: ارگان ها یا افرادی حاضرند با پرداخت هزینه ماشین آلات سنگین را تهیه کنند اما تولید کشور محدود است و به خریداران گفته شده یک سال تولید می کشد.

وی افزود: برخی هم از خارج از کشور این ماشین آلات را خریداری کردند و در گمرک مانده است که مقرر شد پیگیری کنیم، رییس جمهور از طریق هیات دولت دستوری صادر کنند و معافیت مالیاتی برای این خریداران در نظر گرفته شود تا هرچه زودتر این ماشین آلات به منطقه وارد و فعال شوند.

نامی ادامه داد: رییس جمهور، توجه و عنایت ویژه‌ای به مخاطرات طبیعی دارد که مردم کشور از این طریق کمتر آسیب ببینند که در همین راستا دستورات ویژه‌ای برای سیلاب جیرفت صادر کرد.

وی گفت: دکتر پزشکیان بر این باور است که باید به استان همچون کرمان، خراسان شمالی، اردبیل، مازندران، گلستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد نگاه ویژه‌ای شود.

نامی با اشاره به سیلاب اخیر هلیل رود جیرفت و شرایط مشابه چند رودخانه دیگر این شهرستان گفت: منابع طبیعی برای جلوگیری از سیلاب و خطرات آن علاوه بر برنامه های روال همیشگی آبخیزداری باید به صورت فعال و جهادی طی یک یا ٢ سال مناطقی که نیاز به آبخیز داری دارد را به انجام برساند تا از خطرات، همچون فرسایش خاک پیشگیری و از آب روان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه آبخیزداری و آبخوان داری راه مهم پیشگیری از سیلاب است تصریح کرد: بریدبندی یا سد بندی در عرض رودخانه برای جلوگیری از رسوبات و گل و لای و هدایت مسیر رودخانه از جمله دیگر اقداماتی است که باید بر روی رودخانه‌های جیرفت انجام شود چون رودخانه‌ها به صورت آزاد و رها به هر سمتی که خواسته رفته اند و به عرض آنها افزوده شده است.

نامی همچنین خبر از برنامه‌هایی برای کنترل آفت کشاورزی بویژه سوسک سرخرطومی خبر داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز علاوه بر بازدید از رودخانه‌های شهر و محل سیلاب اخیر در مراسم ختم مرحوم علی سیستانی برای رساندن تسلیت ریس جمهور و هیات دولت حضور پیدا کرد.

مرحوم علی سیستانی جانباز و آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس در جریان سیل برای نجات کودکان به آب زد و ۲ کودک را نجات داد و خود جان باخت.

امروز در ستاد مدیریت بحران شهرستان های جیرفت و عنبرآباد مصوب شد طرح ساماندهی آبهای سطحی شهر توسط شهرداران و آب منطقه‌ای ظرف مدت یک ماه تهیه شود.

اصلاح مسیر، لایروبی رودخانه‌های هلیل، ملنتی و شور جیرفت ایمن سازی پل های این رودخانه ها از دیگر مصوبات بود.

همچنین برآورد اعتبار سیل بند رودخانه توکل آباد عنبرآباد و سیل بند بخش اسماعیلی جیرفت به تصویب رسید.

برآورد اعتبار لازم برای سیل بند روستاها با مدیریت فرمانداران و مدیریت بحران از دیگر مصوبات نشست امروز بود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۲هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی کهگیلویه‌وبویراحمد پرداخت شد

به گزارش ایرنا،فروغ شباهنگ روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد:یکهزار و ۱۶۰ …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ