نروژ: خاورمیانه در آستانه یک جنگ بزرگ است – تابناک

نروژ: خاورمیانه در آستانه یک جنگ بزرگ است

 

به گزارش تابناک، وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه‌ای گفت: جنگ غزه تقریباً یک سال است که ادامه دارد. در هفته های اخیر شاهد تشدید بیشتر تنش ها بوده ایم. ما درحال نزدیک شدن به به نقطه شکست هستیم.

وی هشدار داد” این منطقه در آستانه یک جنگ بزرگ است که می تواند حتی کشورهای بیشتری را درگیر کند و فاجعه انسانی حتی بزرگتری ایجاد کند.

اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد که ۱۰ عضو منتخب این شوار به نام (E۱۰) شناخته می‌شوند، نسبت به افزایش تنش‌ها در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند و «چرخه کنونی خشونت» در این منطقه را محکوم کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور نیز شامگاه سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. وی افزود:‌ این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی: هدف بمباران جنوب بیروت، ترور هاشم صفی‌الدین بود

به گزارش ایرنا، این حملات به دنبال آن صورت می گیرد که بسیاری از تحلیلگران، …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ