استاندار آذربایجان غربی:گشایش بازارچه های مرزی چیلی و شیخ سلو در دستور کار است

به گزارش ایرنا ، محمد صادق معتمدیان روز پنجشنبه در نشست مشترک با استانداران ترکیه در ارومیه افزود: در چهارم بهمن ماه پارسال یکی از مهمترین مصوباتی که بین روسای جمهور امضا شد بازگشایی مسیر جدید ریلی از طریق ایغدیر ترکیه، جلفا و چشمه ثریا نیز بود که در این زمینه نیز کارهای مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: زیرساخت های قانونی لازم هم امسال در نظر گرفته شده و ضمن تامین بودجه های لازم، احداث مرز ریلی چشمه ثریا در دولت مصوب شده است.

استاندار آذربایجان غربی:گشایش بازارچه های مرزی چیلی و شیخ سلو در دستور کار است

استاندار آذربایجان غربی گفت: وعده ای که در وان و آنکارا به رئیس جمهور ترکیه در زمینه بازگشایی مرز تجاری کاپی کوی دادیم از فروردین امسال رقم خورده است و تردد کامیونهای تجاری و واردات و صادرات تجاری در این مرز از فروردین ماه اجرا می شود.

معتمدیان ادامه داد: احداث جاده خوی به رازی و کاپی کوی هم مورد مطالبه برادران ما در ترکیه بود که ۳۰ کیلومتر از این جاده افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است و بقیه جاده هم در دست اجراست و به پیمانکار واگذار شده تا سال آینده به پایان میرسد.

به گزارش ایرنا استانداران استانهای هم مرز ترکیه باآذربایجان غربی به مدت ۲ روز برای حضور در هفتمین همایش استانداران استان های مرزی ایران و ترکیه در ارومیه بسر می برند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تعامل تجار ترکیه با آذربایجان‌غربی رو به افزایش است

به گزارش ایرنا، علی چلیک روز پنجشنبه در هفتمین اجلاس همکاری‌های مرزی آذربایجان‌ غربی با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ