خورشید «نصرالله» سیاهی صهیون را خواهد زدود

خورشید «حسن نصرالله»؛ پاک‌کننده سیاهی و شقاوت صهیون استششم مهر 1403 خورشیدی در تاریخ ایران و حتی با نگاهی قدرتمند بر بلندای آنچه روایت ایستگاه تقویمی و تاریخی در گستره‌ این جهان اثیری است در کنار تمام حوادث ریز و درشتش میزبان اتفاقی تلخ و توأم با وحشی‌گری و ددمنشی رژیم غاصبی است که بیش‌از 76 سال است از زمان تأسیس این رژیم جعلی تنها مسیر بقا و دوام حکومت خود را بر کشتار و قتل‌ عام کودکان، زنان، مادران و مردمان مظلوم فلسطین استوار کرده‌ است. در این تاریخ رهبر این رژیم غاصب و جعلی دستور ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان؛ شهید سیدحسن نصرالله( رضوان‌الله علیه)؛ «سید مقاومت» را صادر کرد و به فاصله کوتاهی از این اتفاق موج انتقادها از این حمله و عمل وحشیانه در بُعد ملی و بین‌المللی فضای رسانه‌ای را دربرگرفت.

هنرمندان کشورمان نیز که همواره همسو و همدل با هر اتفاقی در بعد ملی و بین‌المللی خاصه رویدادهای گره‌خورده با نهضت عظیم و جنبش بزرگ «مقاومت» که استمرار دفاع هشت‌ساله و حماسه دفاع مقدس بازنمایی آن سال‌های اشک و حماسه و خون را با خود به‌همراه داشته، تلاش کردند تا نسبت‌به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

هر چند به تعبیر مقام معظم رهبری و در بیان بسیاری دیگر از دولتمردان داخلی و خارج از کشور شهادت «سیدحسن نصرالله» باعث توقف مسیر حرکت حزب‌الله و جنبش «مقاومت» نخواهد شد؛ بلکه آرمان‌های مردمان آزادی‌خواه را تقویت و مواضع نیروهای حزب‌الله و نگرش تا مسیر آزادی قدس شریف را مستحکم‌تر خواهد کرد.

خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نیز در راستای بازتاب آراء و نظرات برخی از هنرمندان نامی و شناسای تئاتر سینما و تلویزیون کشورمان که در طول فعالیت بیش‌از چهار دهه بیش‌از پنج دهه در حوزه تولیدات حرفه‌ای هنری در آثار مختلف و متعدد دینی و دفاع مقدس شرکت کرده‌اند به بررسی این اتفاق تلخ؛ واکنش آنها نسبت‌به شهادت «سید مقاومت» و درنهایت تأکید بر استمرار فعالیت و حیات پیروان «مکتب مقاومت» و حزب‌الله پرداخته است.

آنچه در ادامه از خاطر شما می‌گذرد گفت‌وگوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با هوشنگ توکلی و داریوش ارجمند؛ بازیگران پیشکسوت و شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون است.

خورشید «حسن نصرالله»؛ پاک‌کننده سیاهی و شقاوت صهیون است

نهضت مقاومت؛ پیش‌قراول و پرچم‌دار صلح و خیر ‌است

هوشنگ توکلی؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تسلیت شهادت «سید مقاومت، سیدحسن نصرالله»؛ رهبر حزب‌الله لبنان با اشاره به آنکه منطقه مقاومت دهه‌هاست که سایه جنگ را بر سر خود گسترده می‌بیند و همواره مملو از حوادث متفاوت بوده‌ است یادآور شد: در این مسئله تردیدی وجود ندارد که این جنگ در راستای کشیدن مرز میان جهانی مملو از صلح و خیر در برابر جهانی است که صاحبان آن خود را به صفت‌های کودک‌کُش و به مسلخ‌بَرندگان انسانیت نام نهاده‌اند. به ‌همین سبب است که «مقاومت» در تمامی این دهه‌ها پیش‌قراول مسیر این مبارزه و پرچم‌دار آن بوده ‌است.

بازیگر فیلم سینمایی «عبور از خط سرخ» با اشاره به گستره عظیم جغرافیایی که از یک‌سو روی به جهان اسلام، تعلیم و تألمات آمیخته با صلح، برابری و انسانیت آن دارد و در سوی دیگر؛ صهیونیست‌های غاصب قرار دارند که حتی زمین زندگی خود را از صاحبان برحقش به‌زور و جنگ درآورده‌اند خاطرنشان کرد: همین نگاه توأم با استعمار و نگرش مستکبرانه باعث شده تا استمرار دامنه جنگ در این دهه‌ها ادامه داشته باشد. اینجاست که درخشش «مقاومت» مانند خورشیدی در این انبوه سیاهی رُخ‌نمایی می‌کند.

خورشید «حسن نصرالله»؛ پاک‌کننده سیاهی و شقاوت صهیون است

«حسن نصرالله»؛ ستاره درخشان‌ مقاومت

توکلی با تأکید بر آنکه تمامی شهدای محور مقاومت به‌ ویژه بیش ‌از 40هزار نفر شهید حماسه «طوفان الاقصی» و آنها که طی چند هفته اخیر در لبنان شربت شهادت نوشیدند؛ به تمامی درخشان‌ترین ستارگان آسمان نیلی مقاومت هستند و «سیدحسن نصرالله»؛ سید مقاومت؛ شهید حزب‌الله؛ درخشان‌ترین ستاره‌ای است که به کهکشان دیگر ستارگان شهید راه مقاومت پیوست.

کارگردان سریال ماندگار «مدرس» با تأکید بر آنکه اسرائیل به حقیقت، پایگاه، پادگان نظامی و مقر نیروهای امریکایی و غربی است که جملگی حامی شرارت هستند تصریح کرد: آنکه طی سه دهه اخیر به شکل ویژه تمامی خدعه‌ها؛ نیرنگ‌ها؛ توطئه‌ها و تخریب‌های این دَدمنشان را خنثی کرده ‌است تنها نامی است که به حقیقت باید او را شهید مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله نامید.

خورشید «حسن نصرالله»؛ پاک‌کننده سیاهی و شقاوت صهیون است

پیروزی اهل تقوا وعده قرآن است

توکلی با اشاره به آنکه شهادت در معرفت شیعی حیات جاودانه است و به‌ همین سبب با وجود خیل شهدا طی دهه‌ها مسیر مقاومت هیچ‌گاه شاهد ایستادن و شکست نهضت مقاومت نبوده‌ایم خاطرنشان کرد: درست برعکس تعبیر شکست؛ شهادت برای پیروان حق و حقانیت پیروزی و ازسوی دیگر نشانه شرم‌ساری و رو شدن دستان پلید و خدعه‌های سرمایه‌داران مستکبر و مستبدی است که نه‌تنها دستان که تمام وجودشان آغشته به خون شهدا است.

بازیگر سریال‌های «زیر تیغ» و «روزگار قریب» با بیان آنکه شاید ازنظر تسلیحات و ادوات جنگی شاهد دست پُر رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دشمنان بشریت و اسلام در دنیای انسانیت و معنویت در جهان اسلام باشیم که مدام به واسطه این ابزار و ادوات مردمان بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند تصریح کرد: اما در نهایت همانگونه که قرآن وعده داده، پیروزی با متقیان است و قطعاً محور مقاومت پیروز این معرکه خواهد بود.

خورشید «حسن نصرالله»؛ پاک‌کننده سیاهی و شقاوت صهیون است

شهادت «سید مقاومت» ستمی علیه انسانیت

همچنین داریوش ارجمند دیگر بازیگر پیشکسوت و نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت؛ رهبر حزب‌الله لبنان؛ شهید سیدحسن نصرالله گفت: نظر و اعتقاد من در برابر این خبر تلخ هم‌سو با تمامی افرادی است که تعدی‌ها، تجاوزها و دَدمنشی‌های رژیم غاصب صهیونیستی را ستمی جهانی علیه انسانیت می‌دانند.

بازیگر نقش «مالک اشتر» در سریال ماندگار «امام علی(ع)» یادآور شد: نکته تلخ ماجرا سکوت جامعه جهانی نسبت‌ به ستمی است که بر حزب‌الله وارد شده ‌است. مسئله این است که استمرار این ظلم باعث استمرار ستم بر حق‌طلبان، آزادی‌خواهان و رهروان مکتب مقاومت خواهد بود.

خورشید «حسن نصرالله»؛ پاک‌کننده سیاهی و شقاوت صهیون است

مقاومت در برابر ظلم؛ معیاری الهی، دینی و انسانی

ارجمند با تأکید بر آنکه معارف؛ پیشینه و سابقه ما در مواجهه و تجربه «مقاومت» و «پایداری» در برابر ظلم ثابت کرده که شهادت رهبران نهضت و مکتب مقاومت چون شهادت رهبر حزب‌الله خللی در استمرار مقوله مقاومت در برابر ظلم و حرکت قدرتمند این محور ایجاد نخواهد کرد تصریح کرد: به ‌وضوح می‌بینیم و آگاهیم که تا زمان حیات این رژیم جعلی؛ غاصب و کودک‌کُش؛ این ظلم علیه مردمان فلسطین و لبنان ادامه خواهد داشت. اما نکته امیدبخش در این ‌میان آن است که در برابر این ظلم؛ حرکت نیروهای مقاومت و ایستادگی و پایداری آنها حتی به قیمت شهادت‌شان متوقف نخواهد شد؛ چرا که معارف دینی و معرفت شیعی؛ مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را معیاری الهی؛ دینی و انسانی می‌دانیم.

بازیگر فیلم‌های سینمایی «مسافر ری» و «زمین آسمانی» در پایان خاطرنشان کرد: با تمام وجود به این مسئله اعتقاد دارم که نهضت و مکتب مقاومت ادامه خواهد داشت و ادامه این مسیر و ادامه‌دهندگان آن تا پیروزی کامل علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آن بر همین مدار و قدرت استوار خواهد بود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

پر کردن جای خالی «شهید رحمتی» بسیار سخت است + فیلم

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بهرام سرمست، استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه 12 مهرماه، در دیدار با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ