نقش کلیدی حزب‌الله لبنان در حمایت از فلسطین

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حزب‌الله لبنان به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه از ابتدای تاسیس خود تا امروز که چندین دهه از آن می‌گذرد، نقش اول و موثری را در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین ایفا کرده و در این مسیر هزینه‌های بسیاری ازجمله شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل خود را پرداخت کرده است.

نقش اول حزب‌الله لبنان در حمایت از فلسطین

حزب‌الله لبنان گروهی سیاسی و نظامی شیعه در لبنان است که در سال ۱۹۸۲ میلادی با هدف مقابله با رژیم صهیونیستی در برابر تجاوزات به خاک لبنان و همچنین حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در منطقه تشکیل شد و پس از تاسیس خیلی زود فعالیت‌های ضدصهیونیستی خود را علیه عناصر و نیرو‌های نظامی اسرائیلی آغاز کرد. این گروه مقاومت اسلامی لبنانی خیلی سریع توان و قدرت نظامی خود را افزایش داد و هم‌اکنون به عنوان سدی محکم و مستحکم در برابر تجاوزات و زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی قد علم کرده است.

البته باید گفت دامنه عملیات‌ها و فعالیت‌های حزب‌الله لبنان فقط به لبنان محدود نشده است و این گروه مقاومت اسلامی لبنانی در مواقع حساس و بحرانی به کمک سایر گروه‌های مقاومت در منطقه و همچنین مردم کشور‌های هم آمده است. ازجمله این کمک‌های حزب‌الله می‌توانیم به کمک به مردم و دولت سوریه در مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش اشاره کنیم که با اعزام نیرو‌های خود به سوریه نقش مهمی در تضعیف و نابودی آن ایفا کردند.

اما بخش اصلی و بسیار مهم حمایت و پشتیبانی حزب‌الله لبنان از مردم و گروه‌های مقاومت در منطقه به دوران پس از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» بازمی‌گردد، جایی که رژیم صهیونیستی که از انجام موفقیت آمیز و غافلگیرکننده این عملیات سرخورده و عصبانی شده بود جنگی نابرابر و خونین را علیه مردم غزه آغاز کرد که در نتیجه آن نزدیک به ۴۲ هزار نفر از مردم این باریکه به شهادت رسیده و بالغ بر ۹۶ هزار نفر دیگر مجروح شدند.

حال اینجا بود که حزب‌الله لبنان، این گروه مقاومت اسلامی لبنانی خیلی زود و از فردای آغاز جنگ غزه در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه وارد میدان مبارزه علیه رژیم صهیونیستی شد و با اعزام نیرو‌های ویژه نظامی خود به مرز با سرزمین‌های فلسطین اشغالی حملات و عملیات‌های مقاومتی منظم و حساب شده‌ای علیه عناصر و نظامیان صهیونیست به اجرا گذاشت.

موضوع اصلی اینجاست که حزب‌الله لبنان با رهبری شجاعانه و داهیانه فرمانده سابق خود، شهید «سید حسن نصرالله» خیلی سریع توانست مرز‌های شمال سرزمین‌های فلسطین اشغالی را ناآرام کرده و با هدف قرار دادن شهرک‌های مرزی صهیونیست‌نشین، موجب فرار ساکنان این شهرک‌ها و آواره شدن آنها شود. عاملی که موجب وارد آمدن فشارهای روانی و سیاسی فراوانی به تل‌آویو شده است.

البته سران و مقامات تل‌آویو و همچنین فرماندهان نظامی ارتش «اسرائیل» بار‌ها و بار‌ها در سخنان و اظهارات خود و به شیوه‌های مختلف خواستار توقف حملات و عملیات‌های حزب‌الله شدند ولی «سید حسن نصرالله» و سایر سران و مقامات این گروه مقاومت اسلامی لبنانی تنها راه توقف این اقدامات را پایان جنگ غزه و کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان به دست ماشین متجاوز و اشغالگر صهیونیستی عنوان کردند.

اما رژیم صهیونیستی بعد از اینکه مشاهده کرد با گذشت یک سال از آغاز جنگ غزه نمی‌تواند مانع از توقف حملات و عملیات‌های حزب‌الله لبنان شود، سیاست ترور هدفمند فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی لبنانی را درپیش گرفت و بعد از انجام چندین عملیات ترور و به شهادت رساندن ده‌ها فرمانده حزب‌الله، سرانجام «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند.

ولی این اقدام هولناک و تروریستی رژیم صهیونیستی هم نتوانست مانع از تداوم عملیات‌ها و حملات حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی شود و مبارزان مقاومت بعد از شهادت این فرمانده بزرگ مقاومت نیز همچنان به عملیات‌ها و حملات خود به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند و حتی در روز‌های اخیر شاهد بسط و گسترش این عملیات‌ها به نقاط مختلف سرزمین‌های فلسطین اشغالی هستیم.

در پایان باید گفت در حال حاضر حزب‌الله به عنوان مهمترین و بزرگ‌ترین و در عین حال قدرتمندترین گروه مقاومت در منطقه همانند سدی بلند مرتبه در برابر رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی قرار گرفته و به خوبی و با شایستگی هرچه تمام از مردم و ملت‌های مظلوم و ظلم ستیز منطقه در برابر این رژیم نژادپرست و کودک‌کش حمایت و پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تصاویر/ دیدار رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران

عکس: محمدعلی نظری سردار سرتیپ دوم بسیجی «مهدی امیریان» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ