ادای احترام جامعه قرآنی ایران در برابر دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان

تعظیم جامعه قرآنی در مقابل دبیرکل فقید حزب‌الله لبنانبه گزارش ایکنا، جمعه هفته گذشته در پی حمله ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، سیدحسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان با اتفاق جمعی از مسئولان ارشد جبهه مقاومت در ضاحیه بیروت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و جهان اسلام را در بهت و ماتم فرو برد. 

این حادثه موجب شد که در خلال هفته گذشته شاهد بروز برخی واکنش‌ها از سوی نهادهای گوناگون بین‌المللی باشیم و بسیاری از تشکل‌های مردمی و اجتماعی نیز در مقابل این واقعه از خود عکس‌العمل‌هایی در راستای محکومیت این اقدام تروریستی نشان داده و اعلام انزجار خود را از اسرائیل به جهت این عمل تروریستی نشان دادند. البته انجام عملیات وعده صادق 2  از سوی نیروی سپاه نیز تحسین بسیاری را برانگیخت.

از جمله این نهادها و تشکل‌ها می‌توان به سلسله اقدامات و برنامه‌های جامعه قرآنی در کشور اشاره کرد. در ادامه به گزیده‌ای از آنها در کنار سایر رویدادهای قرآنی هفته خواهیم پرداخت:  

تعظیم جامعه قرآنی در مقابل دبیرکل فقید حزب‌الله لبنانتجمع فعالان امور قرآنی «لشکر قرآنیان قدس» برگزار شد 

مهمترین رویداد هفته گذشته در اعلام انزجار از اسرائیل و گرامیداشت یاد و خاطره سیدحسن نصرالله و دیگر شهدای مقاومت، برنامه‌ای بود که چهارشنبه 11 مهرماه در میدان فلسطین و مسجد امام جعفرصادق(ع) برگزار شد.


گزارش تصویری تجمع فعالان امور قرآنی «لشکر قرآنیان قدس»


در این برنامه که «لشکر قرآنیان قدس» نام داشت، علاوه بر تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، به قرائت بیانیه جامعه قرآنی در محکومیت اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت و تشکر از نیروی سپاه در انجام عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق2» اختصاص پیدا کرد.  

محفل قرآنی به یاد سیدحسن نصرالله در شهرری برگزار می‌شود

محفل قرآنی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) که معمول هر هفته پنجشنبه برگزار می‌شود، این هفته 12 مهرماه در شبستان امام خمینی(ع) این آستان مقدس برگزار شد و ثواب تلاوت‌های قرآن آن به روح شهید سیدحسن نصرالله هدیه شد. 

سیدحسن نصرالله، قرآن‌باور و قرآن‌یاور بود

شهادت سیدحسن نصرالله از سوی برخی چهره‌های سرشناس قرآنی نیز با واکنش‌هایی همراه بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به عباس سلیمی از پیشکسوتان و خادم‌القرآن اشاره کرد.

وی که اتفاقاً چند سالی در امور فرهنگی و روابط عمومی حرم عبدالعظیم(ع) نیز مسئولیت داشت، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایکنا در مورد خاطره‌ای که از حضور شهیدنصرالله در این حرم شریف داشت، توضیحاتی ارائه کرد و در مورد شخصیت قرآنی شهید مقاومت سخن گفت. 

۲ راهبرد قرآنی برای مواجهه همه‌جانبه با دشمن

از جمله دیگر شخصیت‌های قرآنی که در هفته گذشته در مورد شهادت سیدحسن نصرالله به اظهار نظر پرداخت، شبیر فیروزیان؛ معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بود. او که با خبرگزاری ایکنا گفت‌و‌گو کرد در مورد اینکه در زمان فقدان رهبران جهان اسلام چه کار و رفتاری را باید انجام داد، گفت: دو راهبرد اساسی برای عبور از شرایط حساس فعلی با رجوع به قرآن به ویژه سوره آل عمران قابل تبیین است.

اجرای پویش «نصر، نصر تا پیروزی»

قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در هفته گذشته و به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان، پویش «نصر، نصر، تا پیروزی» را راه‌اندازی کرد.

 

این پویش شامل قرائت همگانی و روزانه سوره مبارکه «نصر» به منظور قوت قلب و امداد بازوان نیروهای مقاومت است.

 

 

جامعه قرآنی کشور هفته گذشته در محکومیت جریانات اخیر لبنان و فلسطین و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌‌الله لبنان، بیانیه‌ای صادر کرد. در ادامه این بیانیه لینکی نیز به منظور ثبت امضای فعالان قرآنی در محکومیت این اقدام تروریستی منظور شده است.

 

 

جمعی از قاریان نوجوان و منتخبان جشنواره تلاوت‌های تقلیدی هفته گذشته طی متنی شهادت سیدحسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند. خبرگزاری ایکنا متن این دلنوشته را منتشر کرد. 

 

 

یکشنبه‌های قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی که هر هفته یکشنبه‌ها به همت اداره کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با همکاری کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود و طی  آن قرآن یک بار ختم می‌شود، یکشنبه هفته گذشته به یاد سیدحسن نصرالله برگزار شد.

 

 

اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به نمایندگی از فعالان مراکز قرآنی ـ مردمی هفته گذشته به دنبال شهادت سیدحسن نصر‌الله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام تسلیتی صادر و در آن بر عهد خود نسبت به خونخواهی همه شهدای مقاومت تأکید کرد.

 

 

همزمان با ایام شهادت سیدحسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی فعال در حوزه قرآن کریم اقدام به اجرای برنامه‌های مناسبتی متنوعی کرده‌اند.

 

از جمله این برنامه‌ها برگزاری محافل قرآنی متعدد بود که در این راستا قرار شد تا ۱۱۴ محفل جزءخوانی قرآن است در محل مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان تهران و به نیابت از سیدالشهدای مقاومت  و شهید سیدحسن نصرالله برپا شود.

 

 

شصت و سومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور حجت‌الاسلام قمی؛ رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی هفته گذشته برگزار شد که طی آن از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنی کشورهای حوزه مقاومت به عنوان آرزوی شهید سیدحسن نصرالله یاد و بیان شد که نخستین دوره این مسابقات قرآن تا قبل از پایان سال برگزار می‌شود.

وعده بدون تخلف الهی استقرار حاکمیت مستضعفان است

انجمن خادمان قرآن کریم هفته گذشته و در محکومیت ترور فرمانده بزرگ و سید مقاومت، توسط رژیم کودک‌کش و باند صهیونیسم بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از بیانیه انجمن خادمان قرآن کریم آمده است: به زودی درخت تنومند اسلام به برکت خون پاک سید و شهید والامقام مقاومت و تمامی شهدای خط سرخ حسینی، به ثمر خواهد نشست و وعده بدون تخلف الهی به مومنان که همانا استقرار حکومت الهی و حاکمیت مستضعفان است، محقق خواهد شد.

کرسی تلاوت و تدبر در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم یادبود سید مقاومت شهید سیدحسن نصرالله با حضور جمعی از مدیران امور قرآنی و فرهنگی کشورمان بعدازظهر دوشنبه هفته گذشته در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این کرسی تلاوت که به همت جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری کانون قرآن و عترت این دانشگاه برگزار شد، محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات ۱۳۹ تا ۱۴۴ سوره مبارکه آل عمران پرداخت.

انتشار اسامی دریافت‌کنندگان جایزه نقدی آزمون‌های حفظ عمومی قرآن

اسامی برگزیدگان آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم و حائزین دریافت جایزه نقدی مربوط به این آزمون هفته گذشته از سوی دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم سازمان دارالقرآن‌الکریم اعلام شد.

 

آئین قرعه‌کشی اعطای هدایای آزمون‌های حفظ عمومی قرآن، هفته قبل‌تر از آن با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دیگر مدیران نهادهای فعال در امور قرآنی از وزارت آموزش و پرورش، معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از حافظان قرآن، استادان و پیشکسوتان قرآنی برگزار شده بود.

 

 

جلسات قرآنی سیدمحسن موسوی‌بلده که از جمله قدیمی‌ترین جلسات قرآنی پایتخت است و طی یک سال گذشته در مسجد فخرآباد برگزار می‌شد، با تغییر مکان در  محلی جدید در خیابان دماوند برگزار می‌شود.

 

 

هفته گذشته جلسه‌ای به منظور بررسی زمینه‌های همکاری و فعالیت مشترک بین سازمان صدا و سیما و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با حضور مدیران این دو مجموعه و به میزبانی رسانه ملی برگزار شد.

 

در این جلسه ظرفیت‌های دو طرف برای اجرای فعالیت‌های مشترک در ابعاد مختلف اعم از تولید محتوا، انتشار اخبار، پیگیری پرونده‌های قرآنی و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعزام ۳ قاری و حافظ ایرانی به مسابقات قرآن کویت

سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور کویت طی بازه زمانی ۱۳ تا ۲۰ نوامبر (۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه) برگزار می‌شود و از جمله رشته‌های این مسابقات می‌توان به حفظ قرآن با قرائات دهگانه، حفظ کامل قرآن، قرائت تحقیق (انتخاب بهترین صوت) و حفظ کل قرآن خردسالان (رقابت حافظان کوچک) اشاره کرد.

هفته گذشته اعلام شد، همچون ادوار گذشته سه نماینده از کشورمان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن بزرگسالان و حفظ کل قرآن خردسالان به این رویداد اعزام می‌شوند.

تعظیم جامعه قرآنی در مقابل دبیرکل فقید حزب‌الله لبنانبازگشت نمایندگان ایران از سی‌امین مسابقات قرآن کرواسی

یوسف جعفرزاده و مهدی مهدوی، دو نماینده کشورمان در سی‌اُمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور کرواسی، هفته گذشته نهم مهرماه به کشور بازگشتند.

حاصل حضور دو نماینده در این مسابقات دریافت رتبه سوم رشته قرائت تحقیق از سوی یوسف جعفرزاده بود.

آغاز داوری مسابقات قرآن سپاه

ارزیابی فایل‌های تصویری نفرات برتر رده‌های مختلف سپاه که به مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کل نیروهای سپاه راه یافته‌اند، از  8 مهرماه آغاز و تا تا 11 مهرماه ادامه داشت. 

برگزاری محفل قرآنی ویژه بانوان در شهرری

هفته گذشته اعلام شد که هفتادوسومین محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان حرم عبدالعظیم(ع) و به مناسبت میلاد آن حضرت یکشنبه ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود.

در این محفل خانم‌ها مرادی و غلامی از قاریان ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

گرامیداشت شهدای مقاومت در زندان‌های اردبیل

گرامیداشت شهادت سیدحسن نصرالله، سردار شهید نیلفروشان و سایر شهدای راه مقاومت برنامه‌های ویژه‌ای مانند …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ