سکوهای نمایش خانگی، هالیوود و بالیوود را الگو قرار ندهند


حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: بالیوود، در فیلم‌های هندی که می‌سازد معمولا به آسیب‌های اجتماعی کشور خودش توجه می‌کند و طبیعتا برخی فیلم‌های آنها اکشن و برخی فیلم‌ها هم درام است و با الگوها و ژانرهای مختلف فیلم می‌سازند، اما بیشتر ناظر به کشور خودشان است.

وی افزود: به عنوان نمونه، هندوستان از ادیان مختلف برخوردار است و برای امنیت کشور مهم است که این ادیان با هم چالشی نداشته باشند و کشور را به ناامنی تبدیل نکنند؛ به طظور مثال فیلم پی.کی را می‌سازد.

خسروپناه گفت: در سال ۲۰۲۴، فیلم جک پات ساخته شد که در آن همین عملیات و اتفاق تروریستی که در لبنان رخ داد، دقیقا اجرا شد. اینها اهداف خودشان است.

وی ادامه‌داد: نمی‌شود گفت سینما و فیلم خنثی است. اصلا انسان خنثی نیست و دستاوردهای انسان که شامل همین سینما و فیلم و هوش مصنوعی می‌شود نیز خنثی نیست. در این صورت، پس ما هم باید جهت‌دهی را بر اساس ارزش‌های ایرانی- اسلامی دنبال کنیم.

فیلم‌سازها خود را گرفتار لابی‌های صهیونیستی نکنند

خسروپناه تاکید کرد: فیلم‌سازها خود را گرفتار لابی‌های صهیونیستی نکنند. آثار خیلی خوبی ساخته می‌شوند؛ فیلم آسمان غرب، نمایش نبرد رستم و سهراب کارهای خوبی هستند و خیلی آموزنده، حکمت‌بنیان، خردگرا و توحیدی. باید از هنرمندان، تهیه‌کنندگان و کارگردان‌هایی که این قبیل کارها را می‌سازند تشکر کنیم و همواره رویکرد انتقادی نداشته باشیم.

وی افزود: تولیدات خیلی خوبی در کشور انجام می‌شود اما مقداری تاکید ما بر این است که مجموعه‌های وی.او.دی‌ها لازم است توجه بیشتری داشته باشند. باید مقداری با هم گفت‌وگو کنیم. این مباحثات و این که چگونه حکمت و تربیت خانوادگی در فیلم‌ها و سریال‌ها جریان داشته باشند، فیلم‌سازها و کارگردان‌ها با اهل حکمت ارتباط بیشتری پیدا کنند و اهالی حکمت هم اینها را به‌طور قطع با آغوش باز بپذیرند که بتوانند با مباحثات خوبی این فکر و اندیشه حکیمانه در سریال‌ها اثرگذار باشد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

معمار اتاق خاکستری با سبزی‌های فریز، خانواده‌ای را به کام مرگ می‌کشاند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پروژه، تولد نیما به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن مفتحی، …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ