برداشت هسته‌های بذری از مزرعه تحقیقاتی چهارمحال وبختیاری ۲ برابر شد

بیژن حقیقتی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: امسال در مزرعه تحقیقاتی چهارتخته بیش از ۵۰ تن محصول جو بذری رقم مهتاب تولید شد.

وی افزود: فعالیت‌های به‌زراعی به‌موقع مانند آبیاری، سم‌پاشی، کوددهی، سَرَک به‌موقع و مدیریت علمی محققان بخش‌های تحقیقاتی این مرکز، باعث شد میزان عملکرد بالاتر شود.

حقیقتی محصول برداشت شده را جو بذری رقم مهتاب برای تقویت هسته‌های بذری و حمایت از سبد بذر گواهی شده چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: این تولید در اختیار کشاورزان و بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مقاوم بودن در برابر کم‌آبی، مقاوم به وِرس (خوابیدگی ساقه) و مقاوم به زنگ از ویژگی‌های رقم اصلاح شده جو بذری به‌شمار می‌رود.

برداشت هسته‌های بذری از مزرعه تحقیقاتی چهارمحال وبختیاری ۲ برابر شد

سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در مزرعه تحقیقات گهرباران با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان هسته‌های بذری غلات، سیب‌زمینی بذری، موسیر و زعفران تولید شد.

حقیقتی گفت: با مشارکت یک شرکت دانش‌بنیان برای کشت زعفران در ایستگاه تحقیقات گهرباران در سال دوم از هر هکتار افزون‌بر چهار کیلوگرم زعفران برداشت شده است.

به گزارش ایرنا، مقاوم بودن در برابر کم‌آبی، مقاوم به وِرس (خوابیدگی ساقه) و مقاوم به زنگ از مهم‌ترین ویژگی‌های رقم اصلاح شده جو بذری است که در مزرعه تحقیقاتی چهارتخته چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نخستین یادواره شهدای غریب اسارت چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر کنگره «شهدای غریب اسارت » کشور در این مراسم با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ