۹۳ فقره وام اشتغال به گروه های توسعه روستایی خراسان شمالی پرداخت شد


احمد یزدانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: پس انداز اعضای توسعه روستایی در صندوق های خرد اعتباری منطقه ترسیب کربن، ۲ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: طرح تعمیم ترسیب کربن در شهرستان های اسفراین، جاجرم و گرمه به مساحت ۲۳۶ هزار هکتار در ۴۶ روستا و نقاط سکونتگاهی برای ۱۷ هزار و ۵۶ نفر جمعیت در دست اجرا است.

مدیر اجرایی طرح ترسیب کربن خراسان شمالی با اشاره به اقدامات اجرایی این گروه اضافه کرد: ۲۴ هزار و ۵۷۹ نفر ساعت کارگاه آموزشی- ترویجی در خصوص طرح برای جوامع محلی، تسهیلگران و کارشناسان و دستگاه های اجرایی ۶ ماهه امسال برگزار شده است.

اجرای فاز سوم طرح در ۲ روستا

وی ادامه داد: فاز سوم اجرای طرح در ۲ روستای قزالحصار علیا و سفلی در دهستان بالادشت امسال آغاز شده که اقدامات خوبی همانند سایر مناطق برای آن انجام خواهد شد.

یزدانی تاکید کرد: طرح توان افزایی اقتصادی و اشتغالزایی جوامع روستایی در ۲۹ روستای منطقه ترسیب کربن در دست اجرا است و کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی و اعضای شورا و دهیاران شهرستان خواف ماه گذشته از این منطقه در استان بازدید کردند.

وی در خصوص اقدامات زیست محیطی این مناطق بیان کرد: ۲۵۰ اصله نهال توت این مدت در روستای قلی و کلاته ترک ها کاشت و توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین طرح تعمیم ترسیب کربن در شهرستان اسفراین به مساحت ۱۲۶ هزار هکتار با ۲۸ روستا و نقاط سکونتگاهی برای ۶ هزار و ۲۱۲ نفر جمعیت در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، پروژه ترسیب کربن برنامه مشترک بین ایران (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) است و هدف نهایی این طرح، ارائه یک الگوی اجتماعی- اقتصادی برای رسوب کربن در جو است که با رویکرد محیط ‌زیستی شروع می‌شود و با بررسی ظرفیت‌های اکولوژیکی ادامه پیدا می‌کند.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

امام جمعه بجنورد: عملیات وعده صادق ۲ ابهت رژیم صهیونیستی را فروریخت

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی این …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ