محور مقاومت سرنوشت منطقه را رقم خواهد زد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز ۱۳ مهرماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، اظهار کرد: آمریکا، هم پیمان‌هایش و رژیم جعلی اسرائیل بدانند که تنازع و تقابل با توده‌های میلیونی مسلمان امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ملت ایران دشمن‌شناس است، افزود: سلاح اصلی ما ایمان، جهاد، علم، فناوری، وحدت و هوشیاری است و اگر ملتی این‌ها را داشته باشد هیچ‌کس نمی‌تواند به آن آسیب برساند.

شاهرخی بیان کرد: سران قوا، هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی و همه سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمتگزار باید قدر چنین ملتی را بدانند و در رفع مشکلات این مردم با همت مضاعف و کار شبانه روزی تلاش کنند.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: در نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری هر دسته و گروهی که به اسلام، ارزش‌های اسلامی، مصالح ملی، سرنوشت کشور و خدمتگزاری به مردم احترام گذاشت محترم است و باید تلاش کرد که در اندیشه و آنچه در عمل انجام می‌دهیم به نفع اسلام و مسلمانان باشد.

وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در خطبه‌های «نماز جمعه نصر» تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این هفته دو پیام در ارتباط با وقایع لبنان شهادت سیدحسن نصرالله صادر کردند.

شاهرخی با اشاره به نکات مهم پیام مقام معظم رهبری بیان کرد: آمریکای جنایتکار و چند کشور اروپایی هم پیمان، شریک جنایات اسرائیل هستند چراکه اقدامات آنها از حمایت فراتر رفته‌ و شریک شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و همه وقایع تلخی هستند که ادامه دارد.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: همه بدانند در نهایت سرنوشت منطقه به دست محور مقاومت و از جمله حزب الله سرافراز رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه استقرار رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی تنها برای محو مردم فلسطین نیست، اظهار کرد: آمریکا این سگ هار و غده سرطانی را میان کشورهای اسلامی قرار داده تا امت اسلامی را محو کند و اکنون فلسطینی‌ها بار سنگین مبارزه امت اسلامی را تحمل می‌کنند.

شاهرخی ادامه داد: گاهی گفته می‌شود فلسطینی‌ها با اسرائیل می‌جنگند و لزومی ندارد که ما خود را درگیر کنیم در حالی که باید توجه کرد فلسفه قرار دادن این رژیم جعلی برای محو مسلمانان و اسلام بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: شهادت اسماعیل هنیه به‌عنوان رهبر جبهه حماس و شهادت سیدحسن نصرالله به عنوان یک عالم دینی، مذهبی و شیعی در آستانه سالگرد طوفان الاقصی باید به معنای نابودی همه تفرقه افکنانی باشد که می‌خواهند میان مذاهب اسلامی ایجاد اختلاف کنند.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری همه مسلمانان باید با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و این بعد فقهی، سیاسی، نظامی و تجهیزاتی دارد که مردم ما باید به این امر توجه کنند چراکه کمک به حزب الله لبنان و در کنار آنها بودن طبق فتوای مقام معظم رهبری یک واجب عینی است.

شاهرخی بیان کرد: آمریکای جنایتکار هزینه‌های میلیارد دلاری بسیاری را تقبل کرد که بخشی را نیز به رژیم جعلی پرداخت کرده و بخشی هم روی کاغذ آمده است و به تدریج پرداخت شود و کشورهایی مانند انگلیس، آلمان و فرانسه نیز هرکدام سهمی از این تجهیزات را بر عهده گرفته‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: در چنین وضعیتی ناوهای آمریکایی در کنار کشورهای اروپایی برای مقابله با پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی آماده بودند.

وی با اشاره به سه گنبد آهنین، فلاخن داوود و گنبد پیکان رژیم صهیونیستی اضافه کرد: سامانه موشکی برابر موشک‌های بالستیک ایران تبدیل به آبکش‌های آهنین شد و این رژیم و شرکایش را به زانو درآورد.

شاهرخی افزود: این سامانه در مقابل علم، فناوری، دانایی، توانایی، ایمان و جهاد فرزندان این ملت به زانو درآمد و تصاویری که در جهان منتشر شد نشان داد اغلب موشک‌ها به هدف اصابت کردند و این یک پیام داشت که اگر بخواهیم می‌توانیم آنچه را که در غزه و ضاحیه لبنان انجام دادند در تل آویو و حیفا انجام دهیم.

امام جمعه خرم‌آباد همچنین خطاب به افرادی که با استقرار دولت‌های جدید به دنبال پست گرفتن هستند، گفت: دنبال داد و ستد برای گرفتن پست و مسئولیت‌ها نباشید که این مسیر بیراهه و سقوط است.

نیروی انتظامی یکی از ستون‌های امنیت کشور است

وی همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: این نهاد یکی از ستون‌های امنیت کشور است و وظایف بزرگ و ارزشمندی دارد که هرچه زمان می‌گذرد برجسته‌تر و نمایان‌تر می‌شود.

شاهرخی گفت: نیروی انتظامی نمایش اقتدار، رحمت و مهربانی همراه با قانون است و در مقابل قانون شکنان، بر هم زنندگان نظم و امنیت، سارقان و متخلفان اقتدار دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان اظهار کرد: نیروی انتظامی با تلاش شبانه‌روزی امنیت‌سازی می‌کند که بستر هر فعالیت دینی، مذهبی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی را بر پایه امنیت فراهم می‌سازد و باید همیشه در حال حرکت و رشد باشد.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

اطلاع‌نگاشت | گوهر درخشان لبنان

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ مهر‌ماه که به مناسبت شهادت سید مقاومت، …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ