دانشگاه شهرکرد آمادگی پذیرش ۲۵۰ دانشجوی خارجی را دارد


یاسر پیرعلی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سال گذشته ۳۲۴ دانشجوی خارجی از کشور عراق در۲۳ رشته در دانشگاه شهرکرد جذب شد و امسال نیز تلاش می‌شود افزون بر عراق از کشورهای هندوستان و پاکستان نیز دانشجو جذب شود.

وی با بیان اینکه بیشتر دانشجویان بین‌الملل دانشگاه شهرکرد در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: تلاش می‌شود شرایط جذب دانشجویان خارجی در مقطع دکترا نیز در دانشگاه شهرکرد فراهم شود.

رییس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اهمیت جذب دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه گفت: یک مرکز علمی وقتی به پویایی و پیشرفت می‌رسد که بتواند تعامل بین‌المللی داشته باشد به همین دلیل در حرکت به سمت بین‌المللی سازی دانشگاه هستیم.

پیرعلی ادامه داد: تبادل دانشجو و استاد و ایجاد فرصت مطالعاتی برای دانشجویان به بین‌المللی‌سازی، ارتقای ظرفیت علمی – پژوهشی و رتبه دانشگاه کمک می‌کند.

رییس دانشگاه شهرکرد راه‌اندازی اداره کنسولی دانشگاه با هدف گرفتن روادید و تردد دانشجویان و مرکز زبان‌آموزی فارسی را از جمله اقدامات انجام شده در این دانشگاه عنوان کرد.

وی در خصوص ایجاد زیرساخت برای اسکان دانشجویان بین‌الملل دانشگاه شهرکرد افزود: برای اسکان دانشجویان خارجی زیرساخت جدیدی در دانشگاه فراهم شده و ظرفیتی از دانشجویان ایرانی برای اسکان این دانشجویان گرفته نشده است.

اضافه شدن ۲هزار و ۲۰۰ دانشجو به ظرفیت دانشگاه شهرکرد

پیرعلی با بیان اینکه جمعیت دانشجویی دانشگاه شهرکرد رو به افزایش است اضافه کرد: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در قالب ۲۰۰ رشته و گرایش در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ظرفیت دانشجویان دانشگاه شهرکرد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر رشته‌های تحصیلی فعال در دانشگاه شهرکرد یک سری رشته‌های بین رشته‌ای نیز که پیوست اشتغال دارند فعال شده و تلاش می‌شود به این صورت تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز رونق یابد.

نیاز مبرم دانشگاه شهرکرد به خوابگاه در آینده

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: هرچند در زمان حاضر تلاش شده مشکل کمبود خوابگاه این دانشگاه برطرف شود اما با توجه به روند افزایشی جذب دانشجو، این دانشگاه در آینده نیاز مبرمی به خوابگاه دارد.

وی راه‌اندازی رشته مکانیزاسیون کشاورزی، رشته هنر گرایش طراحی و صنایع دستی گرایش تولید از جمله رشته‌های بین رشته‌ای است که در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی شده است.

امضای ۱۰۰ میلیارد ریال قرارداد پژوهشی

به گفته پیرعلی، دانشگاه شهرکرد با سازمان‌های مختلف از جمله محیط زیست، وزارت نفت، فولاد مبارکه، ورق خودرو، صنایع دفاع و سازمان انرژی اتمی قرارداد همکاری منعقد کرده است.

وی یادآور شد: ارزش قراردادهای منعقد شده حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن و هفت دانشکده پذیرای هفت هزار دانشجو و ۳۸۸ عضو هیات علمی است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

امام جمعه شهرکرد: عملیات وعده صادق ۲ اقتدار دفاعی ایران را به نمایش گذاشت

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ