کم‌کاری بانک‌های خراسان‌شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن مددجویان


صادق جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بهزیستی برای خرید مسکن هر مددجو ۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند و وظیفه خود را در این خصوص انجام می دهد و این بانک ها هستنند که در انجام وظیفه خود کم کاری می کنند.

وی مسکن را بزرگترین دغدغه مددجویان دانست و افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی تحت پوشش این نهاد تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی با ارسال پیامک نسبت به واریز و پرداخت مبلغ اولیه مددجویان تاکید دارد و تاکنون ۹۰۰ نفر آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.

وی یادآور شد: بسیاری از خانواده های مددجویان قادر به پرداخت مبلغ اولیه ۴۰۰ میلیون ریال نیستند و باید خیران در این خصوص ورود کنند.

جعفری تاکید کرد: بهزیستی انجام خدمات عمرانی مختلف از جمله خرید و احداث مسکن برای مددجویان فاقد مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، گازکشی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه مددجویان تحت حمایت را در دستور کار دارد.

به گزارش ایرنا، امسال به مناسبت هفته بهزیستی ۱۴۷ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش که از مدت ها قبل در انتظار مسکن بودند، واگذار شد.

بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۲۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۱۰ هکتار از اراضی ملی خراسان‌شمالی رفع تصرف شد

سیدعلی میرکریمی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اراضی رفع تصرف شده به ارزش یکهزار …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ