تقویم سال گردشگری استان اردبیل تدوین شد


یحیی نجارقابل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تقویم رویدادهای گردشگری استان برای سال گردشگری جدید در آیین گرامیداشت هفته گردشگری رونمایی و در آن تنوع لازم با هدف معرفی ظرفیت‌های متنوع استان لحاظ شده است.

او اضافه کرد: تعدادی از رویدادهای این تقویم در فهرست رویدادهای وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ثبت شده و تلاش می‌کنیم رویدادهای باقیمانده را نیز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت کنیم.

نجارقابل ادامه داد: بر اساس تقویم رویدادهای گردشگری استان اردبیل ۱۱ رویداد برای فصل بهار، ۹ رویداد برای تابستان، ۱۳ رویداد برای پاییز و ۱۲ رویداد برای فصل زمستان در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جشنواره‌های بین‌المللی و ملی کوچ عشایر، گل‌های بابونه، آش و غذاهای سنتی نیر، هیوا (به) و جشنواره‌های زمستانی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا ، جشنواره‌های گردشگری شهرستان‌های استان اردبیل به لحاظ انطباق با شرایط و ظرفیت‌های بومی و محلی، از استقبال فراوانی برخوردار است و سال به سال بر تنوع برنامه‌ها و میزان حضور مردم و مسافران در آنها افزوده می‌شود.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و طبیعت بکر استان بویژه آب و هوای پاک و معتدل، آب‌های معدنی و جاذبه‌های دیگر همه ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

جرایم کیفری در خلخال کاهش یافت

به گزارش ایرنا، سرهنگ سید هادی موسوی روز شنبه در دیدار با امام جمعه خلخال …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ