یک راس میش وحشی در قمصر کاشان بر اثر برخورد با خودرو تلف شد


به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی اراده حفاظت محیط زیست کاشان، الهیار دولتخواه روز شنبه افزود: این حادثه ساعت یک بامداد امروز رخ داد.

وی با بیان اینکه این حیوان وحشی در حاشیه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک بر اثر برخورد با خودروی عبوری دچار حادثه شد، اظهار کرد: یکی از اهالی منطقه که این حادثه را مشاهده کرده بود با اداره محیط زیست شهرستان کاشان تماس گرفت و نیروهای یگان حفاظت به محل اعزام شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان بیان کرد: این میش وحشی در زمان حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست زنده بود اما در حین انتقال جهت مداوا به‌دلیل شدت جراحت تلف شد.

دولتخواه گفت: با وجود نصب تابلوهای هشدار در نزدیکی محل حادثه، به‌ علت سرعت زیاد خودروهای عبوری این حادثه اتفاق افتاد و سبب از دست رفتن این گونه ارزشمند حیات وحش شد.

وی تاکید کرد: تلف شدن این گونه های جانوری سبب خسارت وارد شدن به تنوع زیستی منطقه می‌شود.

به گزارش ایرنا، قوچ‌ و میش، گوسفند وحشی بومی منطقه خزر از شرق ترکیه، ارمنستان، آذربایجان تا ایران است؛ به گفته کارشناسان و فعالان محیط زیست، این‌گونه جانوری در کشورمان جمعیت آسیب‌پذیری دارد.

منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با وسعت ۶۰ هزار هکتار دارای تنوع گیاهی و جانوری بالایی بوده و از سال ۸۹ جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است.

کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تنها نیمی از آب مورد نیاز فضای سبز اصفهان در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، روز شنبه به نقل از محمد …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ