۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد نخستین پردیس موزه آذربایجان‌غربی هزینه شده است

به گزارش ایرنا، مرتضی صفری روز شنبه در آیین بهره داری آزمایشی از این پردیس موزه در منطقه مرکزی شهر ارومیه افزود: مراحل مرمت پردیس سینمایی موزه که در محل مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه ایجاد شده، به طور کامل پایان یافته است.

وی اضافه کرد: این مجموعه شامل موزه پلیس، بخشی از اشیای موزه باستان شناسی ارومیه و ۱۶۰ قلم اشیای فرهنگی است که در طبقات آن برای بازدید عموم آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: بخش دیگر این موزه هم موزه مدرسه و تاریخ خواهد بود که به مرور تکمیل خواهد شد.

صفری اظهار کرد: پردیس موزه در محل مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه با توجه به اینکه در خیابان اصلی شهر قرار گرفته، از موقعیت خاص و خوب برخوردار است.

وی گفت: فضای این موزه نظیر مدرسه تاریخی هدایت بوده و اطمینان داریم که مورد استقبال مردم ارومیه و گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پردیس موزه ارومیه، پاتوقی برای جوانان، نوجوانان و خانواده ها شده و زمینه ای فراهم می کند آنها با تاریخ و هویت خود آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد نخستین پردیس موزه آذربایجان‌غربی هزینه شده است

صفری ادامه داد: همچنین انجام اقداماتی در راستای شناساندن ظرفیت های تاریخی دبیرستان های شهید چمران و لعیای ارومیه نیز به دلیل اینکه درزمان جنگ تحمیلی هدف بمباران هوایی قرار گرفته، در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش از ظرفیت های خوبی در این زمینه برخوردار است و می توان با همکاری هم اتفاقات خوبی را رقم زد به شرطی که اراده جمعی وجود داشته باشد.

وی با قدردانی از استاندار آذربایجان غربی در راستای کمک به موضوع راه اندازی پردیس موزه ارومیه گفت: همچنین اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر ارومیه نیز در این خصوص همکاری خوبی داشتند.

۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد نخستین پردیس موزه آذربایجان‌غربی هزینه شده است

به گزارش ایرنا، همچنین در این آیین عکس هایی از مکانهای تاریخی، شحصیت ها، عالمان و گردهمایی ها به نمایش گذاشته شده است.

مدرسه ۲۲ بهمن مربوط به اوایل دوره پهلوی است و در تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیام شمالی ارومیه واقع شده است.این اثر در هفتم اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۷۲۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد نخستین پردیس موزه آذربایجان‌غربی هزینه شده است

آذربایجان غربی دارای موزه های غنی از میراث فرهنگی و تاریخی است که افزون بر ۳۰ هزار قلم اشیا تاریخی در آنها نگهداری می شود.

مرمت کامل مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ۳۰ تیرماه سال جاری رونمایی شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

زنگ مهر تالابی در مدارس مهاباد برگزار شد

فاروق سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به مناسبت …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ