برگزاری آیین ازدواج ۴۰ زوج در حرم عبدالعظیم (ع)

به گزارش ایرنا، آغاز زندگی مشترک در حرم حضرت‌ سیدالکریم (ع) یکی از آرزوهای جوانان استان تهران بویژه شهرستان ری به عنوان قبله تهران است که هر ساله در ایام مناسبتی اعیاد اسلامی و هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می شود.

امسال هم زوج های جوان با حضور در این بارگاه مقدس جشن ازدواج را همراه با خانواده های خود برگزار می کنند.

زوج ها در روزهای مختلف سال با مراجعه به اتاق عقد آستان مقدس واقع در صحن مصلی، جهت ثبت نام و رزرو آن اقدام می کنند تا زندگی مشترک خود را با استعانت از حضرت عبدالعظیم (ع) و در پناه این امام زاده عظیم الشأن آغاز کنند.

آغاز ازدواج ۴۰ زوج در حرم عبدالعظیم (ع)

ازدواج جوانان امر واجب و مهمی است که این روزها در کشور یکی از مساله اصلی جوانان بوده و باید تسهیلات فراوانی به منظور انجام سنت حسنه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به جوانان پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، حرم شاه‌عبدالعظیم محل دفن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری (جنوب تهران) قرار دارد، این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و زیارتگاهش در شهرری واقع شده است.

علاقه مندان برای اطلاع از شرایط اتاق عقد حرم مطهر با شماره ۵۱۲۲۲۵۸۲ تماس بگیرند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

بررسی روند تسهیلگری توسعه جنوبی متروی تهران در شهرداری منطقه ۲۰

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه۲٠؛ در نشست مشترک نعمت الله فرزان پور …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ