مرمت مقبره مرشد در ماهان کرمان آغاز شد


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، امین ماهانی روز دوشنبه در خصوص مرمت این بنا افزود: عملیات مرمت مقبره مرشد ماهان با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماهان در ادامه بیان کرد: این فاز مرمت شامل شامل مرمت گنبد، جداره، بندکشی، اندود کاری و استحکام بخشی بنا است.

وی اظهار داشت: مقبره مرشد مربوط به اواخر دوره قاجار و ابتدای پهلوی اول است که به صورت یک گنبد چهار طاقی ساخته شده، برای اولین بار طی ۱۰۰ سال گذشته مرمت می‌شود.

ماهانی افزود: این بنا که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بخشی از مجموعه تاریخی است که شامل گنبد مقبره، کاروانسرا، خانقاه و چند خانه باغ تاریخی در مسیر قنات فرمیتن و کاروان‌های ماهان به بم و جیرفت قرار داشته است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی ماهان در پایان خاطرنشان کرد: فازهای عملیات بهسازی و ایجاد فضای سبز پیرامونی توسط مشاور تهیه و در مراحل تعریف شده بعدی عملیاتی می‌شود، تا به عنوان یک جاذبه گردشگری در ماهان بیش از پیش به گردشگران معرفی و در چرخه توسعه گردشگری این شهر موثر واقع شود.

شهر ماهان در فاصله ۲۸ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

لزوم اطلاع رسانی نقش موثر بانوان در جبهه مقاومت از طریق رسانه

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسعود بصیری روز دوشنبه در رویداد رسانه‌ای بانوان «طنین مقاومت» …