سند توسعه فرهنگ قرآنی در کردستان عملیاتی شود

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی سنندج که امروز، ۲۲ مهر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، گفت: جلسات و نشست‌ها باید مختصر و مفید برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما سند‌نویسی زیاد شده اما باید به دنبال عملی کردن و اجرایی این اسناد باشیم، افزود: در حال حاضر سند تدوین شده توسعه قرآنی استان باید به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر بهره‌برداری از قرآن کریم در بخش‌های مختلف ترجمه، تفسیر، قرائت قرآن و مفاهیم انسان‌ساز آن بیان کرد: کارهای قرآنی باید به صورت مردمی اداره شود.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرانی را باید به جوانان بسپاریم، اظهار کرد: سپرده شدن فعالیت‌های قرانی به جوان موجب می‌شود که جوانان اهل قرآن و معرفت شوند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: بودجه قرآنی وجود دارد اما باید از این بودجه در جهت توسعه فرهنگ قرآنی نهایت استفاده را برد. فعالیت‌های قرآنی نیازمند پیگیری است لذا با احصای مؤسسات قرآنی و مراکز فعال این حوزه در استان و حمایت‌های لازم از این مراکز در مسیر تقویت فعالیت‌های قرآنی گام برداشت.

وی عمران معنوی شهر را لازمه تقویت فعالیت قرآنی دانست و تأکید کرد: شهرداری‌ها باید به بخش عمران معنوی شهر ورود کنند و اقدامات اثرگذاری را در این بخش به انجام برساند و نباید فقط به فضاسازی شهری توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران میلیون‌ها حافظ قرآن کریم در کشور تربیت شده‌اند اما اگر امروز رغبت‌های قرآنی کم شده باید روش‌ها را تغییر داد.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

کارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی عبور مترو در نزدیکی حافظیه هستند

به گزارش ایکنا از فارس، بحث احداث خط ۲ مترو که از نزدیکی مجموعه فرهنگی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ