از ضربه سنگین مقاومت به تیپ گولانی تا مهاجرت معکوس گسترده صهیونیست‌ها

به گزارش ایکنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که در پی انفجار یک پهپاد انتحاری متعلق به حزب‌الله لبنان در سرزمین‌های اشغالی تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آمار زخمی‌های حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب حیفا به ۶۹ نفر افزایش یافته است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین آمار اعلامی در خصوص حمله پهپادی به «بنیامینا» در جنوب حیفا اعلام کرد که در پی این عملیات مقاومت اسلامی لبنان، ۳ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند؛ حال ۴ نفر از آن‌ها به شدت وخیم گزارش شده است.

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که چندین بالگرد و ۵۰ دستگاه آمبولانس برای انتقال صهیونیست‌های زخمی‌شده به بیمارستان به محل انجام عملیات اعزام شده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اصابت پهپاد مقاومت به این پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در حالی انجام شده که هیچ گونه آژیر هشداری در محل اصابت به صدا در نیامده است.

همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه اذعان کرد که حزب‌الله لبنان در این عملیات ترکیبی موفق شده با شلیک چندین موشک، سامانه‌های پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را فریب داده و پهپاد به پرواز درآمده را پوشش دهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش شمار زخمی ها به ۲۸ نظامی صهیونیست خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که در پی اصابت پهپاد حزب‌الله لبنان به یکی از پایگاه‌های ارتش این رژیم در جنوب حیفای اشغالی چند نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده‌اند که این پهپاد را رهگیری کنند، اما موفق نشده‌اند. برخی شهرک‌نشینان صهیونیست نیز اعلام کردند که این پهپاد در آغاز موشکی را به سمت هدف خود شلیک کرده و سپس به آن برخورد کرده و منفجر شده است.

 از ضربه سنگین مقاومت به تیپ گولانی تا مهاجرت معکوس گسترده صهیونیست‌ها 

تأکید خبرگزاری آمریکایی بر خسارت زیاد حمله موشکی ایران به مواضع صهیونیست‌ها

بلومبرگ اعلام کرد که گزارش‌های سازمان‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد صدها ساختمان واقع در سرزمین‌های اشغالی در پی حمله موشکی ایران به این مناطق در قالب عملیات واکنشی «وعده صادق ۲» دچار زیان شده‌اند.

این خبرگزاری بیان کرد که بیش‌تر این زیان‌ها به مرکز اراضی اشغالی و جنوب «تل آویو» و «هود هشارون» وارد شده است.

همچنین بلومبرگ تاکید کرد که این زیان‌ها بدون در نظر گرفتن خسارات واردشده به پایگاه‌های هوایی صهیونیستی «تل نوو» و «نواتیم» محاسبه شده است.

بلومبرگ به نقل از سازمان امور مالیاتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که زیان‌های وارد شده به این رژیم در پی انجام عملیات «وعده صادق ۲» از سوی ایران بین ۴۰ تا ۵۳ میلیون دلار برآورد شده است.

این خبرگزاری آمریکایی تاکید کرد که این میزان خسارت، بیش‌ترین زیانی است که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ کنونی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون متحمل شده است.

علاوه بر این روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز در گزارشی اذعان کرد که حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی در قالب عملیات «وعده صادق ۲» خساراتی به میزان ۵۳ میلیون دلار را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

 از ضربه سنگین مقاومت به تیپ گولانی تا مهاجرت معکوس گسترده صهیونیست‌ها

زخمی‌شدن ۳ نظامی ارتش لبنان در مرجعیون

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به اطراف یکی از خودروهای ارتش لبنان در جاده برج الملوک واقع در «مرجعیون» در جنوب این کشور، ۳ نظامی ارتش لبنان را زخمی کرده است.

خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی چندین شهرک در شهرستان «صور» در جنوب لبنان و «جرود الهرمل» در شمال غرب گذرگاه مرزی میان لبنان و سوریه را هدف حمله هوایی قرار داده است.

همچنین بر اساس اعلام رسانه‌های لبنانی ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه را در منطقه «النبطیه الفوقا» واقع در جنوب لبنان بمباران و ویران کرده است.

خبرنگار الجزیره نیز از حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک‌های «مشغره» و «قلیه» و تپه‌های اطراف شهرک «عرسال» در البقاع واقع در شرق لبنان و همچنین مناطق العیشیه و الریحان در جنوب لبنان خبر داد.

 از ضربه سنگین مقاومت به تیپ گولانی تا مهاجرت معکوس گسترده صهیونیست‌ها

روزنامه صهیونیستی: حمله موشکی ایران خسارات قابل توجهی درپی داشته است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به میزان خسارات وارده به صهیونیستها در جریان حمله موشکی اخیر ایران اذعان کردند.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد: میزان خسارات وارده به بخش‌های غیرنظامی در نتیجه حمله ایران حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون شیکل است.

این رسانه بیان کرد: این بزرگترین خسارات ناشی از حمله موشکی ایران از شروع جنگ است. خسارات وارده در نتیجه حمله موشکی در یکم اکتبر بسیار زیاد است. خسارات ناشی از حمله موشکی ایران به منطقه‌ای در شمال تل آویو حدود ۵۰ میلیون شیکل است.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد: خسارات زیادی به رستوران‌ها و فروشگاه‌های لوکس وارد شده و یک رستوران به شکل کامل تخریب شده است. ۱۵۰ آپارتمان نیز آسیب دیده است. حمله موشکی ایران به ده نقطه از جمله چند پایگاه نظامی خسارات قابل توجه وارد کرد.

این رسانه با اشاره به اینکه این حملات زخمی به دنبال نداشت از آسیب دیدن ۱۰۰ آپارتمان در هود هشارون خبر داد و به آسیب ۱۰ میلیون شیکلی به یکی از ساختمان‌ها اشاره کرد.

خسارت ناشی از حمله موشکی و پهپادی از لبنان و ایران حدود یک میلیارد و نیم شیکل تاکنون برای صهیونیست‌ها به اذعان این رسانه صهیونیست خسارت به دنبال داشته است.

 از ضربه سنگین مقاومت به تیپ گولانی تا مهاجرت معکوس گسترده صهیونیست‌ها

تعرض دوباره صهیونیست‌ها به نیروهای یونیفل

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان موسوم به یونیفل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بار دیگر افراد این نیروها از سوی ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

نیروهای یونیفل بیان کرد: صبح امروز عبور ۳ گروه از ارتش «اسرائیل» از خط آبی به سوی لبنان را در شهرک رامیا رصد کردیم. ۲ تانک مرکاوای اسرائیلی ورودی موضع ما در رامیا را ویران کردند، به زور وارد مقر ما شدند و پس از ۴۵ دقیقه آن را ترک کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در شمال موضع ما تیراندازی صورت گرفت و این موضوع به برخاستن دود زیاد به هوا انجامید که آسیب‌هایی را به نیروهای ما وارد کرد.

یونیفل تاکید کرد: روز گذشته نظامیان ارتش «اسرائیل» حرکت لوجستیک نیروهای ما در اطراف شهرک «میس الجبل» را متوقف کردند و مانع از تکمیل ماموریت آن‌ها شدند. ما از ارتش «اسرائیل» خواسته‌ایم که بابت این تعرض‌های هولناک به نیروهایمان توضیح بدهد.

گفتنی است حزب‌الله لبنان پیش از این نیز اعلام کرده بود که نظامیان ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی از نیروهای یونیفل به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و رزمندگان حزب‌الله با وجود رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در اطراف مقرهای یونیفل، برای حفظ جان این نیروها از تبادل آتش با صهیونیست‌ها در این اماکن خودداری کرده‌اند.

 از ضربه سنگین مقاومت به تیپ گولانی تا مهاجرت معکوس گسترده صهیونیست‌ها

سامانه ضد موشکی تاد آمریکا به سرزمین‌های اشغالی

پنتاگون در ادامه حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده یک سیستم ضد موشکی پیشرفته موسوم به «تاد» را به سرزمین‌های اشغالی ارسال می‌کند.

ایالات متحده اعلام کرد که یک سامانه ضد موشکی پیشرفته و شماری از نیروهای آمریکایی برای راه اندازی و عملیاتی کردن آن، به منظور «تقویت پدافند هوایی» به سرزمین‌های اشغالی می‌فرستد.

پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با اشاره به عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: استقرار یک سامانه ضد موشکی تاد (THAAD)، سامانه یکپارچه دفاع هوایی اسرائیل را تقویت می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز اظهار کرد که این سامانه را برای آنچه «دفاع از اسرائیل» خواند، به سرزمین‌های اشغالی می‌فرستد.

پیش از این، تلویزیون رژیم صهیونیستی از موافقت اولیه واشنگتن با استقرار سامانه ضد موشکی تاد در سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

 از ضربه سنگین مقاومت به تیپ گولانی تا مهاجرت معکوس گسترده صهیونیست‌ها

تهدید رژیم صهیونیستی به تخریب روستاهای جنوب لبنان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن بازدید از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان، مدعی شد که ارتش اسرائیل روستاهای جنوب لبنان را سنگرهای نظامی حزب‌الله می داند و آنها را ویران خواهد کرد.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان بازدید کرد.

وی مدعی شد: خط اول روستاهای جنوب لبنان، سنگرهای نظامی حزب‌الله است که آن‌ها را تخریب خواهیم کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وجود اذعان رسانه‌های این رژیم به زخمی شدن ۲۵ افسر و نظامی اسرائیلی تنها در نبردهای مرزی امروز، ادعا کرد: پس از خروج نیروهای ما از جنوب لبنان، هرگز به حزب‌الله اجازه بازگشت به پایگاه‌های خود را نخواهیم داد.

وی با وجود اینکه ارتش رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته از مقابله با حملات پهپادی و راکتی حزب‌الله ناتوان بوده است، مدعی شد: حزب‌الله اکنون تنها یک سوم موشک‌های کوتاه بُرد و دوربُرد خود را در اختیار دارد، تمام روستاهای خط اول لبنان در دایره هدف ماست و ما آن ها را یکی پس از دیگری نابود خواهیم کرد.

 از ضربه سنگین مقاومت به تیپ گولانی تا مهاجرت معکوس گسترده صهیونیست‌ها

افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی

 رسانه‌ها از مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی و خروج سرمایه‌گذاران از بازار املاک این رژیم خبر دادند.

پایگاه «گلوبز» در این باره گزارش داد: سرمایه‌گذاران بزرگ بخش املاک در سرزمین‌های اشغالی در حال خروج از این منطقه هستند.

گلوبز افزود که سرمایه‌گذارانی که اقدام به خریدهای کلان در بخش مسکن سرزمین‎‌های اشغالی کرده‌اند در حال ترک بازار این رژیم هستند.

روزنامه عبری «جروزالم پست» نیز در این باره نوشت: اسرائیل با موج بی سابقه مهاجرت معکوس روبروست و آمارها در این زمینه، بی‌سابقه است.

این روزنامه تأکید کرد که ۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر در سال جاری، سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند.

جروزالم پست خاطرنشان کرد: آمار، حاکی از زیان‌های وارده به اسرائیل در درازمدت است.

روزنامه مذکور تصریح کرد که ۴۰ درصد از افرادی که سرزمین‌های اشغالی را ترک می‌کنند در فاصله سنی ۲۰ تا ۴۰ سال هستند و این به معنی زیان بزرگ به «نیروی کار» در این منطقه است.

هفته گذشته نیز شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» گزارش داد که حدود یک چهارم صهیونیست‌ها در حال و یا درصدد مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی هستند.

شبکه کان در این باره افزود که این افراد خود اعلام کردند که در سال گذشته در اندیشه ترک سرزمین‌های اشغالی بوده اند.

در همین راستا، دفتر مرکزی آمار رژیم اشغالگر اسرائیل نیز ۲ مهرماه اعلام کرد که شمار صهیونیست‌هایی که تصمیم به ترک سرزمین‌های اشغالی فلسطین گرفته‌اند و حاضر به بازگشت نشدند، جهش چشمگیری داشته است.

همزمان با عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین انجام شد، سرزمین‌های اشغالی شاهد افزایش «مهاجرت معکوس» صهیونیست‌ها بوده است و رسانه‌های اسرائیلی مکررا از تعداد زیادی از صهیونیست‌هایی که از ابتدای جنگ غزه تاکنون سرزمین‌های اشغالی فلسطین را ترک کرده‌اند، صحبت می‌کنند.

تارنمای روزنامه «یدیعوت احارنوت» رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که بیش از ۵۵ هزار صهیونیست در سال ۲۰۲۳ بدون اینکه بازگردند سرزمین‌های اشغالی فلسطین را ترک کردند که بر اساس آمار ارائه شده از سوی دفتر آمار رژیم اسرائیل بیشترین تعداد صهیونیست‌های مهاجرت کرده از سرزمین‌های اشغالی فلسطین مربوط به همین سال است.

 

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

جنبش حماس رسماً شهادت یحیی السنوار را تأیید کرد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنبش حماس امروز(27 مهرماه) در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ