برخی مدارس برای تبدیل به فضاهای آموزشی جدید مورد فروش یامعاوضه قرار گیرند

به گزارش ایرنا ، ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان روز دوشنبه با حضور حسن جوهری، معاون سیاسی استاندار تهران، مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران وجمعی از مسئولان روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد.

برخی مدارس برای تبدیل به فضاهای آموزشی جدید مورد فروش یامعاوضه قرار گیرند

به نقل از اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ،این نشست با هدف بررسی مسائل کلان آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل شد.

مسعود بهرامی در آغاز جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه (س)، گزارشی از عملکرد اداره کل استان ارائه داد و تاکید کرد: مسائل کلان آموزش و پرورش به صورت چرخشی در تمام ۲۱ منطقه استان بررسی می‌شود.

وی به سه موضوع کلیدی شامل کودکان بازمانده از تحصیل، سوادآموزی و طرح ائتلاف ملی نماد، که به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اختصاص دارد، اشاره کرد و بر لزوم همکاری با نهادهای قضایی برای پیگیری این مسائل تأکید کرد.

بهرامی همچنین در خصوص نیاز شدید شهرستان قدس به ساخت مدارس جدید به دلیل تراکم بالای دانش‌آموزان صحبت کرد و عنوان کرد: با همکاری شهرداری، فرمانداری و سایر نهادها، زمین‌هایی برای ساخت مدارس تامین شود.

وی همچنین به ضرورت مولدسازی املاک آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: برخی از مدارس باید برای تبدیل به فضاهای آموزشی جدید مورد فروش یا معاوضه قرار گیرند.

در پایان این جلسه وی با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاسیه نماز و افزایش حضور مسئولین در نماز جماعت مدارس و توسعه مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموزان که یکی از معیارهای ارزیابی استان‌ها در آموزش و پرورش است تاکید نمود و تشریح کرد: آموزش مهارت‌ها به دانش‌آموزان در پایه دهم می‌تواند به اشتغال و کارآفرینی آینده آنان کمک کند.

شهرستان قدس پایین ترین سرانه آموزشی کشور را دارد

برخی مدارس برای تبدیل به فضاهای آموزشی جدید مورد فروش یامعاوضه قرار گیرند

وحید گلی کانی فرماندار شهرستان قدس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران گفت : متاسفانه سرانه آموزشی شهرستان قدس بعنوان پایین ترین سرانه درکشور شناخته شده و این در حالی است که تراکم جمعیتی این شهرستان در کیلومتر مربع طبق سرشماری سال ١٣٩۵ برای هر نفر در بافت مسکونی ٢٨٧۴ نفر اعلام شده که می توان بعنوان فاجعه از آن یاد کرد .

فرماندار شهرستان قدس در ادامه خاطر نشان کرد : یکی از موضوعات مهم در بحث ایجاد سرانه های آموزشی فقر زمین دولتی و ملی در این شهرستان با وجود موقوفی بودن بخش عمده ای از اراضی است که باعث شده علیرغم تشکیل انجمن خیرین مدرسه ساز پس از ده سال هنوز در این راستا مشک داشته باشیم .

مولد سازی اراضی اوقافی مهمترین راهکار برای حل مشکل سرانه آموزشی شهرستان قدس

وی یادآور شد : انتظار داریم تا در بحث اوقاف تصمیمی اساسی و بنیادی گرفته شود چرا که با وجود ٧٣ هزار نفری جمعیت دانش آموزان در این شهرستان نیازمند ورود سازمانهای همچون اوقاف در راستای واگذاری زمین در این خصوص هستیم لذا انتظار داریم بحث مولد سازی اراضی اوقافی با هدف افزایش سرانه های آموزشی تصمیمات استانی اتخاذ گردد .

فرماندار شهرستان قدس افزود : یکی از اقدامات خوب مجموعه شهرستان احداث مدرسه استعدادهای درخشان برای اولین بار بود که لازم می دانیم از همه دست‌اندرکاران بویژه خیرین در جهت تحقق این مهم قدردانی نمایم که علاوه بر آن یک مدرسه در ابتدای مهر امسال احداث و به بهره برداری رسید و دو مدرسه نیز هم اکنون مراحل پایانی احداث خود را می گذرانندکه انشاالله انتظار داریم نگاه ویژه تری توسط مجموعه استانی در خصوص این مقوله داشته باشند .

شهرستان قدس در غرب استان تهران قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت روز تربیت بدنی در فشافویه +فیلم

به گزارش ایرنا، محمد شریفی دهیار روستای ابراهیم آباد شهر حسن آباد فشافویه شهرستان ری …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ