ریزش ساختمان ۲ طبقه فرسوده در بهارستان بدون تلفات جانی

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار نسیم‌شهر به همراه فرماندار بهارستان و معاونت‌های مختلف فرمانداری از محل ریزش یک ساختمان ۲ طبقه در خیابان مطهری، کوچه شهید شیرودی بازدید کردند، این بازدید با هدف بررسی دقیق ابعاد حادثه، ارزیابی میزان خسارات وارده و بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌های مجاور انجام شد.

ریزش ساختمان ۲ طبقه فرسوده در بهارستان بدون تلفات جانی

حضور به‌موقع نیروهای امدادی و آتش‌نشانی و با اقدامات سریع آنان، خطرات احتمالی مهار و محل ایمن‌سازی شد.

این در حالی است که بیشترین بافت فرسوده در این شهرستان وجود دارد و شهرداری های گلستان ، صالحیه و نسیم شهر بسته های تشویقی برای نوسازی این بافت ها ارائه داده اند تا ساکنان بافت ها فرسوده را ترغیب به بازسازی و نوسازی منازل مسکونی خود کنند.

شهردار نسیم‌شهر صبح امروز با جمعی از مسئولان شهرستان برای بازدید، در محل ریزش ساختمان دو طبقه حضور یافتند.

ریزش ساختمان ۲ طبقه فرسوده در بهارستان بدون تلفات جانی

شهردار نسیم شهر در این بازدید گفت: این ساختمان در بافت فرسوده شهری قرار داشته و به دلیل قدمت بالای ساخت و ساز، مقاومت کافی را نداشته و در نهایت منجر به ریزش آن شده است.

محمد رضا باباحسینی افزود: از آنجا که ساختمان‌های همجوار نیز به صورت قدیمی و با استفاده از مصالح غیراستاندارد ساخته شده‌اند، احتمال بروز مشکلات مشابه در آن‌ها وجود دارد،به همین دلیل، ضروری است که اقدامات فوری برای ایمن‌سازی و تخلیه احتمالی ساختمان‌های در معرض خطر صورت گیرد.

وی همچنین بر اهمیت تسریع در اجرای برنامه‌های نوسازی و ایمن‌سازی تأکید و خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده شهری نیاز به توجه ویژه‌ای دارند و اجرای این برنامه‌ها باید به‌صورت مستمر و با نظارت دقیق انجام شود.

شهرستان بهارستان با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

قانون ثبت رسمی معاملات غیرمنقول الزامی است + فیلم

محمد افخمی روز دوشنبه درسالن همایش حضرت ولی عصر(عج) فرهنگسرای ولا شهرستان ری در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ