مردم به ایمپلنت‌های ارزان قیمت در فضای مجازی اعتماد نکنند/شیوع بیماری‌های لثه

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری بیست و سومین کنگره تخصصی بین المللی انجمن علمی پریودونتولوژی ایران(۲۴ تا ۲۷ مهر) در هتل المپیک در جمع خبرنگاران افزود: در ایمپلنت دندان نوع، جنس، روش انجام کار و کیفیت تاثیرگذار است که موجب کاهش یا افزایش قیمت نیز می‌شود. کسانی که با مبالغ هفت تا ۱۰ میلیون تومان ایمپلنت انجام می‌دهند اصلا قابل اعتماد نیستند و توصیه می‌شود مردم حواسشان به افراد سودجو باشد.

وی با اشاره به این که برای انجام یک دندان ایمپلنت حدود ۴تا ۵ ماه زمان نیاز است، گفت: اگر قطعات استفاده شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشد موجب تخریب لثه می‌شود.

وی تاکید کرد: نگه داری و بهداشت دهان و دندان نیز در ماندگاری دندان ایمپلنت شده بسیار مهم است. بنابراین می‌توان گفت موضوعی به نام گارانتی در بحث ایمپلنت اصلا حرفه‌ای نیست و وجود ندارد.

بعد از پوسیدگی، بیماری های لثه شایع ترین بیماری در کشور است

نسرین اصفهانی‌زاده استاد تمام بخش جراحی لثه دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیست و سومین کنگره بین‌المللی انجمن علمی پریودنتولوژی ایران با بیان اینکه
بعد از پوسیدگی، بیماری های لثه شایع ترین بیماری در کشور است ، گفت: اهداف اولیه همه پزشکان حفظ دندان است و متخصص لثه نیز سعی بر برطرف کردن بیماری‌های دندان و لثه دارد زیرا اولویت ما کشیدن دندان نیست.

وی تصریح کرد: ایمپلنت یک روش مناسب برای کسانی است که دندان خودش خراب شده و دیگر قابل استفاده نیست. ایمپلنت درمان مطمئنی است که بالای ۹۷ درصد موفقیت دارد اما شرط آن است که توسط افراد متخصص و درست گذاشته شود.

وی تاکید کرد: اولویت ایمپلنت با متخصصین لثه و جراحان فک و صورت است که درس این رشته را خوانده است. متاسفانه برخی دندان پزشکان عمومی که دوره های حرفه ای ایمپلنت را نگذرانده‌اند وارد این حرفه شده و در برخی موارد مشکل ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیماری‌های لثه و پریودنتال در جوامع مختلف شیوع فراوانی دارند و در انواع پیشرفته به طور مشخص با تحلیل استخوان و در نهایت با از دست رفتن دندان‌ها همراه می‌شود.

رئیس کنگره ادامه داد: تلاش برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته توسط ایمپلنت‌ها رویکرد جدیدی در رشته پریودنتولوژی ایجاد کرده است.

اصفهانی زاده گفت: این کنگره به عنوان بزرگ ترین گردهمایی علمی در حوزه پریودنتولوژی شناخته می‌شود. سخنرانی‌های متعددی در رابطه با مشکلات لثه ، ایمپلنت ها و روش‌های جراحی پیشرفته ارائه می‌شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ریه هدف اصلی حمله بیماری سل است

علی جوادی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیماری سل، امروزه …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ