وجود ۱۱۲ شهید امدادگر در خراسان جنوبی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری اولین یادواره شهدای امدادگر و بهداری رزمی دوران دفاع مقدس و مقاومت استان اظهار کرد: روزهای سختی را به دلیل حملات رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن قوانین بین الملل و بمباران بیمارستان هلال احمر توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرانیم.

وی با اشاره به اینکه امدادگران هلال احمر کسانی هستند که همواره بی طرفانه به مردم خدمات ارائه می‌کنند، افزود: این روزها امدادگران هلال احمر در لبنان مورد حملات اسرائیل قرار می‌گیرند.

به گفته وی هلال احمر از اولین روزهای شروع دفاع مقدس واحد امدادی خود را برای آموزش و تأمین نیروهای امدادی در مناطق جنگی و پشت جنگ راه اندازی کرد و نقاهت گاه‌هایی را نیز برای ارائه خدمات به مجروحان جنگ ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت دست و پای مصنوعی توسط هلال احمر و ایجاد اداره اسرا و مفقودین به عنوان رابط با صلیب سرخ و همچنین ایجاد اردوگاه‌های مهاجرین عراقی از جمله دیگر اقدامات هلال احمر در دوران دفاع مقدس بود، خاطر نشان کرد: حدود ۱۱۲ شهید امدادگر در استان داریم که از این تعداد ۱۰۶ شهید متعلق به جبهه مقاومت است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی متذکر شد: اولین یادواره شهدای امدادگر استان در روز تولد حضرت زینب (س) روز پرستار ۱۷ آبان با حضور سردار فتحیان و رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار خواهد شد.

کاوسی خاطرنشان کرد: ۵۲ بسته غذایی توسط هلال احمر استان تهیه و با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس اهدا خواهد شد.

به گفته وی همچنین در این راستا برنامه‌های متنوعی از جمله افتتاح تعدادی از پروژه‌های هلال احمر استان، اعزام ۱۱۲ کاروان سلامت به روستاها و … انجام خواهد شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

کشف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان سیریک – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد رضا رستمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ