واکنش گروه‌های مقاومت منطقه به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المنار، حزب‌الله لبنان عصر امروز(27 مهرماه) در بیانیه‌ای شهادت یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس به دست نظامیان صهیونیست را تسلیت گفت.

 

در این بیانیه آمده است: به ملت مبارز و مظلوم فلسطین و برادرانمان در جنبش حماس و امت عربی و اسلامی و همه مجاهدان و مبارزان و آزادگان دنیا، شهادت فرمانده طوفان الاقصی و رئیس دفتر سیاسی حماس برادر مجاهد یحیی السنوار را تسلیت می‌گوئیم. به خانواده بزرگوار و ایثارگر ایشان تسلیت عرض می‌کنیم و برای آنها از خداوند صبر و سلوان و حسنه ثواب آخرت طلب می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:


حزب‌الله بیان کرد: فرمانده شهید یحیی السنوار که امانت و مشعل را از شهید اسماعیل هنیه گرفت تا راه مقاومت و جانفشانی با مجاهدان را طی کند، مجاهدان و مبارزانی که در برابر پروژه آمریکایی و اشغالگری صهیونیستی ایستادند و در این را خونشان را دادند و به شهادت رسیدند و به مراتب کرامت و کمال انسانی رسیدند.

 

در بیانیه حزب الله آمده است: ما در حزب الله که به همراه ملت مقاوم و استوار لبنان با تبعات تجاوزگری دشمن صهیونیستی جنایتکار را روبرو هستیم. بار دیگر حمایت و ایستادگی خود در کنار ملت مان فلسطین را مورد تاکید قرار می‌دهیم و اطمینان کامل به وعده الهی و یاری بندگان مومنش را داریم و از خداوند می‌خواهیم این شهید عزیزمان را با رحمت واسعه خود بپذیرید و مورد غفران قرار دهد و به قلب مؤمنان مبارز، پیروزی، کرامت و آزادی عطا کند.
گردان‌های قسام

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، گردان‌های عزالدین قسام(شاخه نظامی جنبش حماس) با صدور بیانیه‌ای به شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش واکنش نشان داد.

 

در این بیانیه آمده است: اگر دشمن صهیونیستی تصور می‌کند با شهادت رهبران مقاومت می تواند شعله‌های استقامت و پایداری را خاموش کند، کاملا در اشتباه است و خون شهدا دامن اشغالگران را می‌گیرد.

 

گردان‌های قسام در بیانیه خود شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش در راه دفاع از مسجدالاقصی و ملت، سرزمین و مقدسات ملت فلسطین را تبریک و تسلیت گفت و تاکید کرد که مایه افتخار این جنبش است که رهبرانش قبل از مجاهدانش به شهادت می‌رسند و جان خود را در راه دفاع از فلسطین فدا می‌کنند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: زندگی شهید السنوار مملو از جانفشانی، جهاد و مبارزه بود. او بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در اسارت سپری کرد و بعد از آزادی در جریان قرارداد «وفاداری به آزادگان» نیز به جهاد و مبارزه ادامه داد و نقش مهم و بارزی در یکپارچه‌سازی میادین و عرصه‌های مقاومت در راه آزادسازی قدس داشت. او سپس رهبری حماس در غزه را برعهده گرفت و عملیات طوفان الاقصی را طراحی کرد و در عرصه روابط ملی و عملیات‌های مقاومتی مشترک نیز نقش بارزی داشت و پس از ترور شهید اسماعیل هنیه ریاست حماس را بر عهده گرفت.

واکنش گروه‌های مقاومت منطقه به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس

گردان‌های قسام تأکید کرد: گروه‌های مقاومت و در رأس آن‌ها حماس وقتی وارد این نبرد مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ جهاد و مبارزات ملت فلسطین شدند، می‌دانستند که بهای سنگینی را باید بپردازند، همانگونه که همه ملت‌ها برای رسیدن به آزادی باید چنین بهایی را بپردازند و کاملاً آماده جانفشانی از مجاهد گرفته تا رهبران خود بودند.

 

در بخش دیگری از بیانیه گردان‌های قسام تصریح شد: مسیر جهاد و مبارزه تا آزادسازی فلسطین ادامه دارد و متوقف نمی‌شود و بهترین گواه آن هم تسلیم نشدن ملت فلسطین پس از گذشت بیش از یک سال از نبرد طوفان الاقصی علیرغم هزینه‌های سنگین این جنگ و جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی است.

 

شاخه نظامی جنبش حماس در پایان بیانیه خود اعلام کرد: دشمن صهیونیستی اگر گمان می‌کند با ترور رهبران بزرگ مقاومت همچون شهید سنوار، هنیه، نصرالله و العاروری و دیگر شهدا می‌تواند شعله‌های مقاومت را خاموش کند یا آن را وادار به عقب‌نشینی کند، کاملاً به اشتباه رفته است و مقاومت تا تحقق همه اهداف خود ادامه دارد و شهادت والاترین خواسته و آرزوی رهبران مقاومت است و خون آنان راهگشا و روشنگر مسیر آزادی خواهد بود و دامن اشغالگران را خواهد گرفت و رهبران مقاومت صدها هزار مجاهد از فرزندان این امت را پرورش دادند که به یاری خداوند در نهایت سرزمین فلسطین و مسجد الاقصی را از لوث اشغالگران پاکسازی خواهند کرد.

 جنبش جهاد اسلامی فلسطین

 

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» نوشت: دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین ضمن تسلیت شهادت یحیی السنوار اعلام کرد که ملت و مقاومت فلسطین امانت‌دار خط مقاومت باقی خواهند بود.

 

وی در ادامه شهادت سنوار را نقطه تحولی در تاریخ مبارزات ملت فلسطین دانست و تاکید کرد: نام او با بزرگ‌ترین نبردی که ملت فلسطین در تاریخ خود قدم در آن نهاده (نبرد طوفان الاقصی) پیوند خورده است.

 

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: ملت و مقاومت فلسطین امانت‌دار خط مقاومت باقی خواهند ماند و نسبت به روح این رهبر بزرگ و نماد جهاد و مبارزه و مقاومت وفادار می‌مانند و پرچم او را زمین نمی‌گذارند و به راهش ادامه می‌دهند تا به یاری خداوند در نهایت به پیروزی برسند.

واکنش گروه‌های مقاومت منطقه به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس

از سوی دیگر، محمد الهندی معاون دبیرکل جهاد اسلامی نیز تاکید کرد که شهید یحیی سنوار به نمادی فلسطینی عربی تبدیل شد.

 

وی افزود: دشمن صهیونیستی یک سال از رسیدن به شهید یحیی سنوار عاجز ماند و شکست خورد همانگونه که در هفتم اکتبر نیز شکست خورد.

 

تبریک و تسلیت انصارالله به مناسبت شهادت یحیی السنوار

براساس گزارش پایگاه خبری «الجزیره»، جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت شهادت یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس، بر حمایت خود از مقاومت فلسطین تاکید کرد.

 

محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کرد: به حماس و ملت فلسطین دست یافتن رهبر بزرگ یحیی السنوار به مدال شهادت در راه عالی‌ترین و عادلانه‌ترین مسأله را صمیمانه تبریک و تسلیت می‌گوییم.

 

عبدالسلام اظهار کرد: شهید السنوار حماسه‌های قهرمانانه‌ای را در راه مبارزه با رژیم جنایتکار اسرائیلی رقم زد.

 

سخنگوی انصارالله گفت: اطمینان داریم که سرنوشت غزه و مساله فلسطین پیروزی است، حال جان فشانی‌ها در این راه هرچقدر باشد.

واکنش گروه‌های مقاومت منطقه به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس

شورای عالی سیاسی یمن نیز امروز در بیانیه‌ای شهادت السنوار را به امت اسلامی و عربی به ویژه جنبش حماس تبریک گفته و به خانواده این شهید تسلیت گفت و تأکید کرد: شهادت این رهبر بزرگ و خون پاکش سوختی خواهد بود که صهیونیست‌ها در آتش آن غوطه ور خواهند شد و بر عزم و اراده رزمندگان فلسطینی خواهد افزود.

 

این شورا در ادامه اعلام کرد: شهید السنوار پرچم جهاد را برافراشت و به شکلی موثر و با ثبات پیشگام ملت مظلوم و صبور فلسطین و رزمندگان جنبش مقاومت فلسطین ایستاد. ما بار دیگر بر موضع ثابت یمن در حمایت از ملت فلسطین و تداوم پشتیبانی از آنها با تمام امکانات‌مان تاکید می‌کنیم.

 

مقاومت اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای به شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس واکنش نشان داد.

 

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه‌ای بر حمایت از فلسطین تا آزادسازی مسجدالاقصی تاکید کرد.

 

در این بیانیه آمده است: به برادران در جنبش حماس، شهادت رئیس دفتر سیاسی این مجاهد شجاع یحیی السنوار که در میدان‌های نبرد به شهادت رسید و بی محابا به دل دشمن زد، را تسلیت می‌گوئیم.

 

مقاومت اسلامی عراق بیان کرد: بار دیگر به برادرانمان در جنبش حماس اطمینان می‌دهیم به حمایت از آن‌ها با قول و عمل تا آزادسازی مسجدالاقصی ادامه دهیم.

 گروه‌های مقاومت فلسطین

گروه‌های مقاومت فلسطین شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس و فرمانده عملیات طوفان الاقصی در حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تسلیت گفتند.

 

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد: ما شهادت یحیی السنوار مهندس حماسه طوفان الاقصی و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مبارزه فلسطین را تسلیت می‌گوییم.

 

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی، شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت و تاکید کرد: السنوار با خون خود زیباترین معانی فداکاری و ایثار را ترسیم کرد و از ملت فلسطین و امت عربی دفاع کرد و یاریگر مظلومان ملت فلسطین و لبنان در برابر تجاوز دشمن صهیونیستی بود.

 

در بیانیه این گردان‌ها آمده است: ما تاکید می‌کنیم که این مصیبت تنها بر پافشاری و ثبات ما برای ادامه راه شهدا و جنگ تا آخرین قطره خونمان برای آزادی کامل خاک فلسطین و آزادسازی تمام اراضی اشغالی عربی در لبنان و سوریه و گرفتن انتقام خون شهدا و رهبرانمان ادامه بدهیم.

 

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز اعلام کرد: ما شهادت فرمانده بزرگ یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس و فرمانده نبرد طوفان الاقصی را تسلیت می‌گوییم. اینکه یحیی السنوار با پوشیدن چفیه خود با در دست داشتن تفنگش در خط مقدم جهاد و مبارزه و درگیری با دشمن صهیونیستی به شهادت رسید پیامی بزرگ دارد مبنی بر اینکه پیروزی و عزت و بزرگی تنها با خون، آتش و باروت به دست می‌آید.

 

در این بیانیه آمده است: یحیی السنوار قلب امت زنده‌ای است که با انقلاب، مقاومت و عزم و اراده می‌تپد. نام یحیی السنوار همواره در کنار تصویر شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی و همپیمانانش و در راس آن آمریکا و غرب ظالم است.

 

در بیانیه کمیته‌های مقاومت فلسطین آمده است: ما به ملت خود و تمام قهرمانان مقاومت در تمام عرصه‌های جنگ با دشمن صهیونیستی در غزه، کرانه باختری، قدس، اراضی اشغالی ۱۹۴۸، لبنان، یمن، عراق و ایران شهادت یحیی السنوار را تسلیت می‌گوییم و تاکید می‌کنیم که خون پاک وی آتش و شعله انقلاب و آتشفشان خشم را تا زمان پیروزی و آزادسازی شعله ور خواهد کرد.

 

در این بیانیه آمده است: ما به برادران خود در جنبش مقاومت اسلامی حماس و دفتر سیاسی آن و تمام مبارزانش در گردان‌های شهید عزالدین القسام تسلیت می‌گوییم و با شهید السنوار عهد می‌بندیم که میراث مقاومتی وی را تا زمان نابودی رژیم اشغالگر حفظ کنیم.

 

جنبش حماس امروز رسما شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام و تاکید کرد: شهید السنوار در خط مقدم جهاد و در رویارویی با ارتش رژیم اشغالگر و در دفاع از سرزمین فلسطین و مقدسات آن به شهادت رسید. ما شهادت وی را به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

رژیم اسرائیل، محور و مرکز شرارت‌های منطقه و جهان اسلام است

به گزارش ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه عصر امروز جمعه ۲۷ مهرماه به …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ