صادرات محصولات دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد افزایش یافت


اسماعیل پیرعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نیمه نخست امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال محصول به کشورهای مختلف صادر کردند.

به گفته وی، کشورهای ازبکستان، عراق و افغانستان مقصد بیشترین کالاهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان استان است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مشتقات و تجهیزات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، خوراک آبزیان، تجهیزات حوزه دامپزشکی و ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته خط تولید از مهمترین کالاهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان استان به شمار می‌رود.

پیرعلی گردشگری مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سالجاری را افزون بر یک‌هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ارقام ذکر شده نشان‌دهنده رشد قابل توجه اقتصادی استان در بخش دانش‌بنیان‌هاست.

وی با اشاره به وجود ۲۱۰ شرکت دانش‌بنیان در این استان اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۱۰ درصد شرکت‌ها موفق به صادرات محصولات تولیدی خود شده‌اند.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال کارآفرینان و فعالان حوزه فناوری از بسترهای حمایتی در استان افزود: در نیمه نخست امسال ۱۲ شرکت جدید دانش‌بنیان موفق به دریافت مجوز فعالیت در استان شده‌اند که این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، زیست فناوری و تولید صنعتی فعالیت دارند و امید می‌رود این تعداد در نیمه دوم سال نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۱۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان و هسته فناور در استان فعال است که از این تعداد ۷۰ شرکت مجوز از معاونت علمی و فناوری نهاد رییس‌جمهوری دارد.

شرکت‌های دانش‌بنیان این استان برای بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

انفجار گاز در شیخ‌شبان شهرستان بن باعث مصدومیت اعضای یک خانواده شد

رضا علی‌بیگی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا بر اعلام آتش‌نشانی، انفجار …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ