شهادت یحیی سنوار بار دیگر چهره خشن رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، در پیام شینا انصاری آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون/هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‏‌اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌‏شوند. آل عمران (۱۶۹)

شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بار دیگر چهره خشن رژیم صهیونیستی را نمایان کرد. شهید سنوار تا آخرین لحظه در مقابله با این رژیم غاصب از هیچ کوششی دریغ نورزید و سزاوارانه به شهادت رسید. بی‌تردید شهادت او پایان مقاومت نیست و جوانان عدالتخواه فلسطینی از درخت تنومند مقاومت حراست می‌کنند. اینجانب با تسلیت شهادت این مجاهد راه آزادی، از خداوند متعال توفیق مجاهدان راه مقاومت را خواستارم.»

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز پنجشنبه ۲۶ مهر، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه ۲۷ مهر خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

راه موثر مقابله با مواد مخدر، نقش آفرینی مردم است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن صفرپور روز شنبه در یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ