“سنوار” قهرمان نامیرا – ایرنا


به گزارش خبرنگار ایرنا، شاید اگر رژیم صهیونیستی عواقب پخش آن ویدئو را حدس می‌زد هرگز آن را منتشر نمی کرد زیرا آن چند ثانیه فیلم، به معنای تام و تمام کلمه جوانمردی، نترسی و روحیه سلحشوری یک مبارز در راه وطن و یک مبارز راه آزادی را به وضوح به نمایش گذاشته است.

بی گمان هر انسان آزاده‌ای با مشاهده آن صحنه عجیب و کم نظیر، شجاعت و مقاومت یحیی سنوار را می‌ستاید و در مقابل عظمت، باور راسخ و اراده تسلیم ناپذیر او ادای احترام می‌کند.

با تماشای حمله سنوار به ریزپرنده در آخرین ثانیه‌های حیات جسمانی اش، به یاد لحظات شهادت مجاهدان بزرگ راه آزادی مانند عمر مختار و … افتادم که پاسداری از وطن، ملت و ارزش ها را گرانبهاتر از جان شیرین خود و مهمتر از دل کندن از خانه و خانواده می‌دانستند.

فیلم پایداری و پایمردی سنوار بهتر از هر موعظه، گزارش خبری و حتی سند تاریخی، برحق بودن موضع ملت فلسطین و مظلومیت مردم غزه را نشان می‌دهد و آن مجاهد شریف که با قلم، اندیشه، تالیف و ترجمه کتاب به اعتلای انسانیت و حریت اهتمام ورزیده بود، در نفس‌های واپسین نیز بدون اینکه تصور کند در جهان مخابره خواهد شد، از خود حرکتی ماندگار نشان داد و درسی نو را در صحیفه روزگار رقم زد.

به راستی قهرمانان نمی‌میرند و مرگ ظاهری آنها در واقع آغاز حیاتی دوباره را در وجود هزاران انسان آزاده و آزادیخواه برمی انگیزد و خروشی همگانی را برای انسجام بیشتر علیه دشمن متجاوز می آفریند.

در شعر و ادبیات ما “ققنوس” مرغی افسانه ای و حتی اساطیری است که عمری بسیار طولانی دارد و به نوعی از موهبت تولد دوباره برخوردار است، یعنی هنگامی که پیر و ناتوان می‌شود، آتشی می‌افروزد و در آن می‌سوزد و تبدیل به خاکستر می‌شود، آنگاه از دل خاکستر برخاسته و بار دیگر به زندگی خود ادامه می‌دهد.

شخصیت‌های نامیرا در تاریخ زندگی بشر به لحاظ تاثیرگذاری بر روح و عاطفه نسل‌ها بسیارند و با وجود به پایان رسیدن حیات جسمانی، همچنان از حیات روحانی و جاودانه برخوردارند و الهام بخش زندگان هستند و در فرهنگ مقدس عاشورا نیز که همه حرکت‌های آزادیبخش همچون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت فلسطین و لبنان از آن الگو و الهام گرفته اند، نمادها و نشانه‌هایی برای ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت به چشم می‌خورد.

بازتاب‌های جهانی تصاویر شهید سنوار در شبکه‌های اجتماعی و حیرت کاربران از بی باکی و رشادت آن فرمانده دلیر جبهه مقاومت، به تدریج افکار عمومی را بیشتر و بهتر متوجه حقانیت و مظلومیت فلسطین و لبنان می کند.

واکنش‌های متنوع از ناحیه شعرا، ادبا، هنرمندان و سلبریتی‌ها نسبت به نحوه شهادت آن مبارز نستوه، بار دیگر گفتمان تجاوزگری رژیم صهیونی و بی تاثیر بودن ترور و کشتار فرماندهان مقاومت در عزم خلل ناپذیر ملت رنج دیده فلسطین و لبنان را بر سر زبان‌ها خواهد انداخت.

چه افتخاری از این بالاتر که حتی شهادت یک قهرمان مبارز، بیداری فکری را در انسان‌ها رقم بزند، چه ارزشی از این گرانبهاتر که آخرین نفس‌ها و آخرین چنگ انداختن یک فرمانده مجروح بر صورت کثیف دشمن، فریاد “زنده باد” و “درود بر شرفت” را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

چه بجا فرموده است رهبر معظم انقلاب اسلامی که ” جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم، کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان اردبیل ۳۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از احداث و اجرای …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ