۲ هزار و ۴۰۰ سند اراضی کشاورزی مشگین‌شهر واگذار شد


به گزارش ایرنا، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل روز شنبه در این آیین گفت: قانون الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تنظیم هرگونه سند عادی را ممنوع اعلام کرده و بر همین اساس از همه زارعان استان درخواست می‌شود که نسبت به ثبت رسمی املاک و اراضی خود اقدام لازم را انجام دهند.

نادر خداداد با تاکید بر اینکه احساس نیاز و مطالبه خود زارعان برای ثبیت مالکیت اراضی تحت تصرف عامل اصلی پیشبرد اجرای قانون حدنگار است، همکاری بیش از پیش ارگان‌های مرتبط با امور کشاورزان مانند فرمانداری‌ها، جهاد کشاورزی، امور اراضی، شوراها و دهیاری‌ها را در این زمینه خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مشگین‌شهر بیشترین مساحت اراضی زراعی و غیرملی را در استان اردبیل دارد، تعداد بی‌شمار قطعات کشاورزی را موجب دشواری در صدور اسناد مالکیت در این شهرستان عنوان کرد.

شهرام محمدی، فرماندار مشگین‌شهر نیز در این آیین با جهادی توصیف کردن اقدام‌های اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل، بر لزوم تعامل سازنده دستگاه‌های اجرایی در اجرای کامل قانون حدنگار تاکید کرد.

بنابر اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تا کنون بیش از ۵۰ درصد از اراضی استان اردبیل حدنگاری شده و اردبیل جزو استان‌های موفق در زمینه اجرای حدنگاری اراضی به شمار می‌رود.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های گیلان، آذربایجان‌شرقی و زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

مشکل هدررفت آب شهر خلخال برطرف می‌شود

سید جواد یحیی‌زاده پیش از ظهر امروز شنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی اصلاح …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ