سمنان پایلوت ریشه‌کنی بی‌‌سوادی در کشور می‌شود

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، امروز، 28 مهرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان با بیان اینکه با توجه به میزان قابل توجه جمعیت باسواد و همچنین زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان سمنان، این استان می‌تواند به‌زودی پایلوت ریشه‌کنی بی‌‌سوادی در کشور شود، گفت: نیل به این هدف یک برنامه‌ریزی و عزم جامع در سراسر استان را می‌طلبد.

وی افزود: گام اول این است که دهیاری‌ها و بخشداری‌های ما به کمک و همراهی آموزش و پرورش آمده و محرومان از تحصیل را شناسایی و معرفی کنند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه توسعه بی‌سوادی در سطح جامعه، یقیناً به همراه خود معضلات و همچنین آسیب‌های اجتماعی متعدد و فراوانی را برای تمامی جامعه به همراه خواهد داشت، گفت: باید به این مهم به‌صورت ویژه پرداخت.

این مقام عالی استان بیان کرد: در حوزه سوادآموزی نیز ضرورت دارد تا طرح‌های جامع، فراگیر و مدون با بهره‌گیری از روش‌های ترغیبی و بانشاط در جای جای استان به مرحله اجرا درآید.

هاشمی خواستار بهره‌مندی از مربیان پرورشی متخصص، مجرب و متعهد و همچنین روحانیون و کارشناسان حوزه مذهبی به‌منظور برگزاری برنامه‌ها و جلسات مطلوب در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان شد.

به گفته وی اجرای برنامه‌های بانشاط و تفریحی در حوزه پرورشی در قالب کلاس‌ها و دوره‌های مختلف از دیگر مواردی است که باید در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد‌.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه آمار می‌تواند پایه برنامه‌ریزی برای ما باشد، گفت: بر این اساس وقتی آمار بازماندگان از تحصیل وجود داشته باشد بهتر می‌توان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان سمنان اقدام کرد.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

دومین همایش ملی «خانواده پایا» در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، دومین همایش ملی «خانواده پایا» (طرح حامین) در قزوین باهدف …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ