ستاد حقوق بشر جنایات رژیم صهیونسیتی در ترور رهبران و نخبگان فلسطینی را محکوم کرد

به گزارش ایرنا از ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در متن بیانیه این ستاد به دنبال شهادت «یحیی سنوار» آمده است: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران شهادت یحیی سنوار، قهرمان بزرگ راه آزادی فلسطین و آزاده سرافراز که اسطوره و الگوی تمام‌عیار از صبر و مقاومت و ایستادگی در جهان معاصر بود و ۲۲ سال از زندگی مجاهدانه و پربارش را در زندان اشغالگران صهیونیست گذراند و سرانجام سلاح در دست در میدان نبرد با ارتش اشغالگر به شهادت رسید، به ملت بزرگ و صبور فلسطین، امت اسلامی و همه انسان‌های آزاده و غیور تبریک و تسلیت عرض می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: سنوار چهره درخشان مقاومت و مجاهدت بود و با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد و با ضربه‌ جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر، به دشمن متجاوز سیلی محکمی زد و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان و همرزمان خود پیوست.

ستاد حقوق بشر در این بیانیه یادآور شده است: رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی و سران فاسد آن که این روزها با حمایت ایادی خویش مرزهای شقاوت و جنایت را در جهان معاصر جابه‌جا کرده و حد و نهایتی برای این همه رذالت قائل نیستند، به‌گمان باطل خود با قتل و ترور آزادی‌خواهان می‌توانند به اهداف پلیدشان دست یابند، غافل از اینکه صدها مجاهد راه خدا همچون سنوارها، نصرالله‌ها، هنیه‌ها و … از ریختن خون پاک آن مردان بزرگ، سربلند کرده و راه آنها را تا نابودی کامل دژخیمان بشریت و جبهه باطل ادامه خواهند داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سازوکارها و نهادهای حقوق بشری و شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی، فاقد کارآمدی لازم هستند همچنین سکوت، بی‌عملی و ناتوانی شورای امنیت و حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا از رهبران جنگ‌طلب رژیم جنایتکار صهیونیستی و نخست‌وزیر کودک‌کش آن، که دیوان کیفری بین‌المللی درخواست صدور حکم بازداشت او را به اتهام جنایات جنگی صادر کرده است، این رژیم اشغالگر را برای نسل‌زدایی فلسطینان و گسترش دامنه جنگ و کشتار و ترور در سراسر منطقه جری‌تر ساخته است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ترور و قتل‌عام رهبران و نخبگان فلسطینی که به عنوان بخشی از طرح نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت ۱۳ ماهه اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است، مسئولیت تامین‌کنندگان تسلیحات و حامیان مالی و سیاسی این رژیم منحوس به ویژه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به عنوان همدست و شریک در ارتکاب این جنایات را یادآور می‌شود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز پنجشنبه ۲۶ مهر، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه ۲۷ مهر خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

اعلام وضعیت قرمز آلودگی هوا در هفت شهر خوزستان

به گزارش ایرنا براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ