نماینده مجلس: خون شهید نقش بیدارگری و جنبش آفرینی دارد


علی جعفری آذر روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: شهید یحیی سنوار، مجاهد و رزمنده جبهه مقاومت، بخش عمده‌ای از عمر خود را در زندان رژیم صهیونیستی سپری کرد و جهاد و مجاهدت او سابقه طولانی دارد.

وی افزود: شهید سنوار از دوران کودکی و نوجوانی پای در مسیر مقاومت گذاشت و شهادت نیز خواسته قلبی او بود چرا که جان دادن در راه خدا، همواره در انتظار مجاهدان است و بستگی به خداوند متعال دارد که کی و کجا آن را محقق سازد.

وی ادامه داد: این شهید خوفی از شهادت نداشت و سالیان سال در عالی ترین سطح با رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و یک فرمانده غیور جبهه مقاومت به شمار می‌رفت.

جعفری آذر با بیان این‌که شهادت سنوار نشان داد که سران جبهه مقاومت بر خلاف تبلیغات دشمن، در کنار رزمندگان و در میدان نبرد حضور دارند، گفت: فرماندهان جبهه مقاومت، لباس رزم بر تن دارند.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با شهادت سران جبهه مقاومت و مردم مظلوم بیگناه، نشان این رژیم همچنان از قاعده انسانی و حقوق بشری تبعیت نمی‌کند و از هیچ جنایتی ابایی ندارد و اگر ملت‌ها و دولت‌ها، اقدام جدی در برابر آن انجام ندهند، جنایات خود را به سایر نقاط جهان تسری می‌دهد.

شهادت سنوار نشان داد که سران جبهه مقاومت بر خلاف تبلیغات دشمن، در کنار رزمندگان و در میدان نبرد حضور دارند و لباس رزم بر تن دارند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی، ایادی آمریکا در منطقه است تا بتواند بین ملت‌های مسلمان مناقشه ایجاد و منافعش را حفظ کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، محکومیت‌های جدی از سوی مجامع جهانی انجام نمی‌گیرد و سازمان ملل برخلاف شعارها به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل نمی‌کند و حتی از سوی دولت‌هایی چون آمریکا، انگلیس و فرانسه تاییدی بر رفتارهای رژیم دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: تنها راه بازدارندگی رژیم صهیونیستی، قدرت جبهه مقاومت و برخورد محکم با آن است وگرنه این رژیم همچنان به جنایات خود ادامه خواهد داد چرا که پشتیبان او، آمریکا است.

وی اظهار کرد: تعدادی از کشورهای مسلمان منطقه با این رژیم وحشی همراهی می‌کنند در حالی که اگر این فرقه غاصب در منطقه قدرت بگیرد، تک به تک کشورهای مسلمان را دامن گیر خواهد کرد.

جعفری آذر افزود: داستان رویارویی جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی بیش از ۸۰ سال است که ادامه دارد و تعداد زیادی از مردم مظلوم سال‌ها توسط رژیم صهیونیستی شهید شدند اما جبهه مقاومت تا امروز توانسته خود را حفظ کند و اجازه آرامش را به رژیم نداده و گاه حتی خسارات سنگینی بر آن وارد کرده است.

وی افزود: شهادت و خون کودک و نوزاد فلسطینی تا سران جبهه مقاومت، چنان جنبشی ایجاد کرده است که امروز رژیم صهیونیستی در مسیر فروپاشی قرار گرفته و این سطح از خشونت و خوی وحشی گیری نشان می‌دهد که رژیم در مراحل پایانی عمر خود قرار دارد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

مدیرعامل جدید تراکتور معرفی شد

به گزارش ایرنا، براساس تصمیم مجمع سهامداران باشگاه تراکتور پس از طی فرآیند ثبت قانونی، …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ