افتتاح کافه بهداشت، به صرف سلامتی در شبکه بهداشت و درمان پاکدشت


به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم ضمن قدردانی از حسن ابتکار و خلاقیت شبکه بهداشت و درمان پاکدشت، مبنای اجرای این طرح را ترویج فرهنگ سلامت برشمرد و نام کافه بهداشت را نامی جذاب برای این طرح دانست که باعث جذابیت بیشتر و تغییر نگرش مردم درخصوص مراکز بهداشتی و درمانی می‌شود و این مراکز را به فضایی جذاب و خوشایند برای مراجعان تبدیل می‌کند.

دکتر علیرضا زالی تکریم ارباب رجوع را از ویژگی‌های کافه بهداشت عنوان و خاطرنشان کرد: در این طرح از زمان اندک انتظار مراجعان برای آموزش مفاهیم بهداشتی بهره گرفته شده تا مفاهیم آموزشی با زبان ساده و جذاب منتقل شود.

وی ارتقای سلامت و مفاهیم آموزشی به افراد را از ویژگی‌های علم بهداشت برشمرد و تکریم ارباب رجوع، فرصت‌یابی برای آموزش بهداشت به افراد و ترویج خودمراقبتی را از ویژگی‌های بارز این طرح کافه بهداشت اعلام کرد.

براساس این گزازرش، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان پاکدشت در این کافه مشاوره و آموزش بر اساس نیاز و تمایل مراجعان ارائه کرده تا گامی در راستای افزایش سواد بهداشتی مراجعان بردارند.

مراجعه کننده به شبکه بهداشت، می توانند با استفاده از کتاب های خود مراقبتی در این فضا استفاده کنند و در صورت تمایل از نسخه های دیجیتال آن که در محل تعبیه شده است بهره مند و همیشه همراه داشته باشند.

مراجعان با احساس نیاز به توضیحات بیشتر و هرگونه پرسش، از مشاوره حضوری کارشناسان، براساس لیست موجود در کافه بهداشت راهنمایی لازم را دریافت می کنند.

براساس این گزارش، همچنین در راستای تکریم ارباب رجوع خدماتی چون، میز خدمت، معرفی خدمات واحدهای بهداشتی و اداری، پخش محتواهای آموزشی، پخش محتوای آموزشی، اندازه گیری فشارخون، نمایه توده بدنی، مشاوره تخصصی روان، تغذیه ارائه می شود.

دریافت انتقادات و پیشنهادات در خصوص ارائه خدمات بهداشتی در سطح شهرستان با سامانه پیامکی معرفی شده از دیگر خدمات در این فضااست.

براساس این گزارش اولین کافه بهداشت دانشگاه با حضور دکتر زالی رییس دانشگاه، مهندس کارخانه فرماندار شهرستان و دکتر سهرابی و دکتر رینی وند و جمعی از مسئولان در شبکه بهداشت پاکدشت افتتاح شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سارقان کارگاه‌های شهرری دستگیر شدند

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ری سرهنگ محمدقاسم طرهانی روز یکشنبه با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ