جلوگیری از آبفروشی چاه غیرمجاز در پردیس/انسداد ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در شهریار

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی نسب اظهار داشت: با تلاش واحد بازرسی و گرفتن دستور قضایی توسط کارشناسان حقوقی یک حلقه چاه عمیق غیرمجاز با دبی هشت لیتر بر ثانیه در حوزه عملکرد این شرکت پلمب و از ادامه بهره برداری آن جهت آبفروشی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیر زمینی و جلوگیری از آبفروشی انجام شد، خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات از برداشت ۱۵۴ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب در سال از منابع آب زیر زمینی جلوگیری خواهد شد.

مرادی نسب یادآور شد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

جلوگیری از اضافه برداشت ۲۹۵ هزار متر مکعب آب در سال از سفره های زیرزمینی

جلوگیری از آبفروشی چاه غیرمجاز در پردیس/انسداد ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در شهریار

سرپرست امور منابع آب شهریار، ملارد و شهرقدس از انسداد ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران روز یکشنبه به نقل از فرهاد اکبرپور اعلام کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی توسط کارشناسان حقوقی ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در مجموع به عمق ۴۹۰ متر و دبی ۱۴.۹ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی ادامه داد: با انجام این عملیات از اضافه برداشت ۲۹۵ هزار متر مکعب آب در سال از سفره های آب زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

اکبرپور خاطرنشان کرد: امور منابع آب شهریار، ملارد و شهرقدس بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

پروانه ساختمانی دربافت فرسوده بهارستان رایگان صادر می‌شود

به گزارش ایرنا، سید محمد میرزمانی روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ