هشدار نارنجی هواشناسی اردبیل/ دمای هوا هشت تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد


به گزارش ایرنا ، اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز یکشنبه با اشاره به تشدید بارش و ریزش هوای سرد از بعد از ظهر روز دوشنبه تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد: طی این مدت اهالی استان شاهد وزش بادهای تند تا نسبتا شدید در مناطق مختلف خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه دمای هوا در مناطق شمالی چهار تا ۶ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و جنوبی استان هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

اداره کل هواشناسی اردبیل برای این مدت کاهش دید بر اثر تشکیل مه (در غالب مناطق استان بویژه در نواحی منتهی به استان گیلان)، بارش متناوب باران در سطح استان و بارش برف در برخی مناطق جنوبی و مرکزی استان (از اواخر روز دوشنبه تا صبح چهارشنبه) پیش‌بینی کرده است.

کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های کوهستانی، مخاطرات رخداد اولین بارش برف پاییزه در برخی مناطق شهری، احتمال رخداد کولاک برف در مناطق کوهستانی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و اختلال موقت در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل از جمله احتمالات فعالیت سامانه بارشی در این استان است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به کشاورزان و دامداران توصیه کرده است ضمن کنترل دمای سالن‌های گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.

تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به انبارهای مسقف، اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه مسیل‌ها و احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان (بویژه در گردنه الماس و صائین) و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از دیگر توصیه های هواشناسی اردبیل به شهروندان است.

هواشناسی اردبیل به شهروندان توصیه کرده است ضدیخ رادیاتور وسایط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی را جهت جلوگیری از خسارت یخبندان کنترل کنند.

بر اساس این اطلاعیه لازم است شهروندان در روزهای پیش رو از صعود به ارتفاعات (به ویژه قله سبلان) خودداری کنند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سه طرح ورزش دانش‌آموزی در مدارس استان اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا اکبر دهقانی‌نیا روز یک شنبه در افتتاحیه نخستین جشنواره بازی‌های بومی و …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ