مدال‌آوری ورزشکاران خراسان‌شمالی در سایه کمبودهای ورزشی

به گزارش ایرنا، ۵۰ هیات ورزشی و ۲۷ ورزشکار سازمان یافته در خراسان شمالی وجود دارد و هر یک مشکلات مخصوص خود را دارند.

برخی هیات های ورزشی محلی برای تمرین ندارد، برخی برای اعزام به مسابقات کمبود منابع مالی دارند و برخی نیز خیلی وقت هست با سرپرستی اداره می شوند اما با وجود همه این مشکلات برای افتخارآفرینی پای کار هستند.

ورزشکاران پای کاری که همواره بر کمبودها غلبه کرده اند و هیچگاه محدودیت های مالی بهانه ای برای عدم افتخار آفرینی آنها نبوده است.

این ورزشکاران بااخلاق از میدان نداری ها و مشکلات سربلند بیرون آمدند و براساس آمار اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی میزان کسب مدال های این خطه در نیمه نخست امسال بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

کسب این نشان های قهرمانی نیز محدود به یک یا چند رشته ورزشی نبوده است بلکه در سایر رشته ها نیز خودی نشان دادند و ثابت کردند که قهرمانی خراسان شمالی تنها محدود به کوراش و جودو نیست.

ضربه‌فنی کمبودهای ورزشی خراسان‌شمالی با افزایش ۲.۵ برابری کسب مدال‌

کسب ۲۵۶ مدال رنگارنگ

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی می گوید: ورزشکاران استان در ۶ ماهه نخست امسال ۲۵۶ مدال رنگین قهرمانی را در مسابقات جهانی، بین المللی و کشوری کسب کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

داوود خدابنده می افزاید: از این تعداد مدال ۸۹ مورد را بانوان و ۱۴۵ مدال را آقایان کسب کرده اند، همچنین ۳۲ مدال به شکل تیمی کسب شده است.

وی ادامه می دهد: گرچه بیشتر نشان های کسب شده در رشته‌های جودو، کوراش، کشتی و کاراته بوده است اما محدود به این چند رشته نیست.

خدابنده با اشاره به اعزام ۲۰۶ ورزشکار استان به مسابقات کشوری، می گوید: خراسان‌شمالی در این مدت از ۲۹ مسابقه کشوری و منطقه ای در بخش آقایان و بانوان میزبانی کرده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر افزایش یافت.

وی تصریح می کند: همچنین این استان از ۱۱۲ رقابت استعدادیابی بانوان و آقایان در نیمه نخست امسال میزبانی کرده است.

ضربه‌فنی کمبودهای ورزشی خراسان‌شمالی با افزایش ۲.۵ برابری کسب مدال‌

دعوت ۸۳ ورزشکار به اردوی تیم ملی

وی می گوید: ۸۳ ورزشکار خراسان شمالی در این مدت به اردوی تیم ملی دعوت شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی می افزاید: از این تعداد ۱۸ نفر بانوان و ۶۵ نفر آقایان هستند.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی می گوید: ورزشکاران استان در رشته هایی جودو، کوراش، آلیش و بوکس نیز عضو ثابت اردوی تیم ملی بودند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

هوای سرد مهمان این هفته خراسان‌شمالی

نوربخش داداشی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی از امشب در استان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ