پنجمین یادواره استانی «راه سلیمانی» در لرستان برگزار می‌شود

پوستر پنجمین یادواره استانی «راه سلیمانی»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، رضا نیازی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز ۲۹ مهرماه، جلسه شورای معاونین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به وقایع جاری جهان اسلام و منطقه گفت: پشتیبانی از حقوق مسلم مردم ستمدیده و آواره فلسطین و حمایت همه جانبه از آنان برای بیرون راندن متجاوزان صهیونیستی از سراسر سرزمین فلسطین و حاکمیت شامل و کامل بر سرنوشت خویش، از روشن‌‏ترین مصادیق مسئولیت دینی و ملی است.

وی با اشاره به شهادت شهید یحیی سنوار گفت: شهید سنوار همانند شهید نصرالله و دیگر فرماندهان یک الگو برای جبهه مقاومت شد و این شخصیت از شهادت واهمه‌ای نداشت و از آن استقبال می‌کرد.

نیازی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی از سوی حماس و جبهه مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند و ترور فرماندهان جبهه مقاومت، جریان مقاومت را گسترش می‌دهد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه سردار سلیمانی در طول ۲۲ سال فرماندهی نیروی قدس به‌دنبال تقویت جبهه مقاومت برای در هم شکستن رژیم صهیونیستی بود، افزود: حاج قاسم دست‌پرورده مکتب امام و رهبری بود و این قهرمان ملی و بین‌المللی مورد تحسین دوست و دشمن است.

وی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزاری یادواره «راه سلیمانی» را از نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز کرد و امسال نیز همزمان با پنجمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در لرستان، بسیج هنرمندان استان، شهرداری خرم‌آباد با محوریت جهان اسلام، وقایع منطقه به‌ویژه غزه و لبنان برگزار می‌شود.

نیازی برگزاری این یادواره را یک فرصت مغتنم فرهنگی و هنری برای اشاعه فرهنگ مقاومت در بین نسل نوجوان و جوان جامعه دانست و افزود: ایران و آینده مقاومت، نابودی رژیم جعلی اسرائیل، شهادت رهبران جبهه مقاومت، مقاومت بعد از حاج قاسم و مظلومیت غزه و لبنان موضوعات پنجمین یادواره «راه سلیمانی» هستند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در قالب‌های شعر، نمایشنامه، فیلمنامه، سرود و قطعه باکلام، ترانه، پوستر، تصویرسازی، اینفوگرافیک، پادکست، نماهنگ، محتوای شبکه‌های اجتماعی آثار خود را به دبیرخانه یادواره با شناسه‌ @Rahe_Soleymani در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

وی با اشاره به تقویم اجرایی یادواره اظهار کرد: از یکم آبان تا یکم دی‌ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه یادواره تعیین و اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان 12 دی‌ماه با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

احداث ۴۴ چایخانه رضوی در فارس

به گزارش ایکنا از فارس، غلامرضا تدین، مسئول پیگیری ساخت چایخانه‌های حضرت رضا(ع) امروز، ۲۹ …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ